حوزه دپیلماسی نباید صرفا در مسائل سیاسی خلاصه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه دپیلماسی نباید صرفا در مسائل سیاسی خلاصه شود، گفت: بلکه امروز در ارتباطات بین المللی و فرهنگی و اجتماعی باید دیپلماسی داشته باشیم.

به گزارش “پیام خاوران”، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر سه شنبه در دیدار با مشاور وزیر و رئیس اداری نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه، اظهار کرد: اینکه دیپلمات‌ها باید از مهارت و قدرت خاصی برخوردار باشند یک اصل است.

 

وی با بیان اینکه گاهی بعضی نظریه‌های دیپلماسی پندارشان بر این است که اگر با برخی دولت‌های قوی کنار بیایند می‌توانند در پای قدرت آن‌ها به صورت نسبی صاحب قدرت شوند، افزود: کشور ایران با همه دنیا جز دزدان پاچه ورمالیده رابطه دارد اما اولویت باید به کشورهای منطقه و مسلمان داده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنچه را که برخی به تصور می‌خواهند از قدرتمندان قدرت کسب کنند اشتباه است، اگر دیپلماسی‌های ما با کشورهای منطقه و مسلمان قوی شود در واقع عین قدرت را کسب کرده و قدرت‌های به اصطلاح قوی پیش ما کم می‌آورند.

 

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید اتحاد کشورهای منطقه و مسلمان را تقویت کند، عنوان کرد: هر جا به سمت کشورهای به اصطلاح قدرت مند حرکت کردیم، طلبکار شدند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امروز باید بدانیم که ثقل فعالیت‌هایمان را باید با چه کشورهایی داشته باشیم تا به پیروزی برسیم، بیان کرد: دیپلماسی‌ها گرچه یک سیستم سیاسی دارند اما نباید تنها در این موضوع منحصر باشند بلکه امروز در ارتباطات بین المللی و فرهنگی و اجتماعی باید دیپلماسی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه سیاست گذاری ما باید در جهت رشد اقتصادی، فرهنگی و انقلابی ما باشد، اظهار داشت: امروز جز چند کشور متکبر باقی دنیا به کشور ایران علاقه مند هستند و ایران را به عنوان یک نقطه ویژه و برای استقلال کشورها نقطه عطف می‌دانند.

بیشتر بخوانید   مصرف بالغ بر 961 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی

 

محمد رحیمی گرجی، مشاور وزیر امور خارجه نیز در این جلسه اظهار کرد: وزارت امور خارجه در سطح کشور ۲۸ نمایندگی داخلی دارد.

 

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در ابتدای کار نمایندگی‌ها را صرفاً جهت ارائه خدمات کنسولی راه اندازی کرده بود، افزود: امروز نمایندگی‌های داخلی برای کمک به توسعه توانمندی اقتصادی استان‌ها و معرفی پتانسیل‌ها از طریق سفارت خانه‌ها در خارج کشور راه اندازی می‌شوند.

 

رحیمی گرجی ادامه داد: در گذشته کارشناسان کنسولی به نمایندگی‌ها اعزام می‌شدند که اخیراً دیپلمات‌های مجرب و کارآزموده که حداقل دو یا سه سفر خارجه را داشته باشند، به نمایندگی‌ها اعزام می‌کنیم.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها