ظرفیت های خراسان جنوبی در سازمان توسعه تجارت دیده شود

معتمدیان، همسایگی استان با کشور افغانستان را فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات مرزی عنوان کرد و بر استفاده از ظرفیت های استان در مبادلات مرزی تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، محمد صادق معتمدیان امروز در دیدار با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به پتانسیل های منحصر به فرد استان خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی ویژه، ذخایر معدنی و… از جمله توانمندی های استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی متذکر شد: استفاده از این داشته ها، منافع ملی را به همراه دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی، از اقبال استان برای فراهم شدن شرایط لازم در مبادلات مرزی گفت و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه ها برای تسهیل شرایط جهت استفاده از این ظرفیت ها آمادگی لازم را دارند.

 

معتمدیان، همسایگی استان با کشور افغانستان را فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات مرزی عنوان کرد و تصریح کرد: رفع موانع موجود در این زمینه، می تواند سهم صادرات کشور از مرزهای افغانستان را افزایش دهد.

 

وی افزود: تنها در سال 96 یک سوم کل صادرات کشور از مرز افغانستان صورت گرفته و رفع مشکلات می تواند این رقم را بیشتر کند.

 

به گفته وی  دیده شدن ظرفیت های استان در سازمان توسعه تجارت، می تواند ضمن کمک به توسعه استان خراسان جنوبی، منافع فراوانی هم برای کشور به همراه داشته باشد.

 

شایان ذکر است: مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات ارائه شده درخصوص تسهیل شرایط برای مبادلات مرزی، از برنامه های وزارتخانه در زمینه توسعه ترانزیت و واردات کالاهای خاص از مرز افغانستان و همچنین اصلاح و بازنگری قوانین این حوزه خبر داد.

بیشتر بخوانید   نگاه ویژه دولت، در حوزه گردشگری خراسان جنوبی شتاب گرفته است

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها