تاکید استاندار خراسان جنوبی بر برق رسانی وگازررسانی به بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود

استاندارخراسان جنوبی بر برق رسانی به بازارچه مرزی ماهیرود به طول ۵۶ کیلومتر و اعتبار ۶ میلیارد تومان خبر داد وگفت: گازرسانی به بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود تا سال ۹۹ به اتمام برسد.

به گزارش  پایگاه خبری “پیام خاوران” ، محمد صادق معتمدیان عصر امروز در بازدید از قسمتهای مختلف منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی ماهیرود برای بهسازی محور ورودی دستورمساعد داد.

وی که با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی و جمعی از مدیران کل استان،به بازدید از قسمت های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی ماهیرود رفته بود، در جریان اقدامات انجام گرفته و روند فعالیت این دو منطقه مهم اقتصادی استان قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی در این بازدید، از نوع فعالیت و نحوه کنترل ورود و خروج بار توسط پرسنل انتظامی و مرزبانی جویا شد وبنا به در خواست مدیران منطقه ویژه ، دستور تعریض درب ورودی مرزی منطقه ماهیرود و سه بانده کردن آن به طول یک کیلومتر را صادر کرد.

معتمدیان در بازدید از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی و نیز مجموعه ترانشیپ سوخت، درخصوص روند فعالیتها در این دو مجموعه جویا شد.

وی به منظور ارتقاء سطح امنیت منطقه ویژه و بازارچه مرزی ، همچنین تسریع در تکمیل اماکن در دست احداث و ساماندهی خرده فروشی در بازاراچه، دستورلازم صادر کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت:باید در موعد مقرر و زمان بندی شده اجرایی و عملیاتی شود و جلسه بعدی شورای مذکور را در آینده نزدیک ، جهت دریافت گزارش عملکرد دستگاه ها تشکیل خواهیم داد.

معتمدیان گفت: بخش درح یکی از بخش های محروم استان و حتی در سطح کشور است ، اما این بخش در منطقه مرزی قرار دارند که قاعدتا نباید محروم باشند ، شاید به دلیل عدم استفاده مطلوب مردم این منطقه از مواهب مرز و بازارچه باشد ، به همین دلیل ما نگاه ویژه ای در اشتغال مردم بخش درح در بازارچه مرزی و منطقه ویژه ماهیرود داریم و این وظیفه انسانی ماست.

بیشتر بخوانید   انجام تمامی مراحل کفن و دفن متوفیان بیماری کرونا در خراسان جنوبی براساس استفتاء مقام معظم رهبری

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی کارگران برای ما بسیار مهم است ادامه داد: امروز هم بازدید میدانی انجام شد و سیاست ما در ساماندهی کارگران در این منطقه مرزی به این صورت است که ۵۰ درصد نیروی کار از افغانستان و ۵۰ درصد از نیروی کار ایرانی ، با اولویت نیروی بومی منطقه درح باشد.

برگزاری جلسه ای با حضور فعالان اقتصادی ، مدیران منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی میل ۷۸ و مدیران دستگاه های اجرایی استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی، آخرین برنامه بازدید از بازارچه مرزی ماهیرود بود.

در این جلسه، اعضای حاضر جهت رفع موانع و مشکلات منطقه ویژه و بازارچه مرزی ماهیرود و همچنین توسعه تعاملات اقتصادی و رونق فعالیت این دو مجموعه اقتصادی اثرگذار در استان،به رایزنی پرداختند .

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی همچنین استراحتگاه کارگران، برجکهای نگهبانی ، سوله شرکت سهند تبریز، جایگاه سیلندر پرکنی مربوط به سازمان همیاری ها و شهرداری های استان و سایر بخش های بازارچه را نیز مورد بازدید قرار داد.

انتهای  پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها