آماده باش کامل دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی برای شرایط بحران

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی ازآماده باش کامل تمام دستگاه های اجرایی برای گذرازبحران پیش رو خبر داد وگفت: هماهنگی دستگاه ها با هم وبا استان های همجوار، سطح خدمات دهی را افزایش می دهد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، سیدکمال میرجعفریان صبح امروز درجمع خبرنگاران با تأکید براینکه مدیران درانجام اقدامات پیشگیرانه مکلف هستند اظهار داشت:درصورت رعایت اصل پیشگیری وانجام اقدامات اولیه، قبل ازبروزحادثه،غافلگیری اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به این که اطلاع رسانی درست و به موقع در شرایط بحرانی، اصل بسیار مهمی است، افزود: به جهت جلوگیری از هرگونه تناقض در اطلاعاتی که منتقل می شود، اطلاع رسانی ها باید تنها از طریق سخنگوی کمیته های ذیل ستاد بحران انجام شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه این سامانه جوی، استان های همسایه را هم درگیر می کند از دستگاه های اجرایی خواست در راستای اجرای موفق تر برنامه های خود با استان های همجوار هماهنگ باشند.

وی از مدیران خواست، ضمن حضور مستمر در محل کار ، تیم های عملياتی را هم به صورت آماده باش به حضور در محیط عملیات مکلف کنند.

میرجعفریان، آماده بودن بالگردها برای ارائه خدمات را از وظایف اورژانس و هلال احمر خواند و گفت:هماهنگی با مرکز و آماده باش کامل بالگردها به نحوی که دستور اجرای عملیات را از داخل استان دریافت نمایند، قبل از وقوع بحران صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی بر تأمین نفت سفید، نفت گاز و بنزین مورد نیاز استان توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی استان تأکید کرد وافزود: این شرکت نسبت به افزایش سهمیه سوخت تراکتورها در روستاها اقدام کند تا در صورت بروز حادثه از توان آنها استفاده شود.

وی آمادگی کامل شهرداران و دهیاران را خواستار شد و بیان کرد: شهرداران مکلفند قبل از ریزش برف و بروز برودت هوا نسبت به نمک پاشی و شن پاشی معابر اقدام نمایند تا مانع یخ زدگی شوند.

بیشتر بخوانید   حرکت به سمت قرانی شدن در گام دوم انقلاب/ عربده دشمن به دلیل ضعف ایمان ما است

میرجعفریان، پلیس راه را نیز به اعمال مقررات در مبادی خروجی شهرها مکلف کرد وگفت:در شرایط خاص داشتن زنجیر چرخ و معاینه فنی و همچنین تأیید سلامت خودروها، شروط اصلی برای تردد در محورهای مواصلاتی است و اگر قبل از ورود خودرو به جاده این موارد کنترل شود، بخش عمده ای از مشکلات مثل ماندن در محورها و نیاز به اسکان اضطراری رفع می گردد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی از مدیر کل راهداری و حمل نیز خواست با تذکر به شرکت های فعال در پایانه های بار و مسافر از فعالیت خودروهای دارای نقص در این ایام خودداری کنند، در غیر این صورت، مسئولیت بروز هر گونه حادثه‌ای به عهده آنها خواهد بود.

وی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می تواند خودروهای سنگین مورد نیاز خود را از طریق بخش خصوصی تأمين نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد:دستگاه هایی مثل آموزش و پرورش، اوقاف و ورزش و جوانان که مکان مسقف در اختیار دارند، بایدبرای اسکان اضطراری آماده باشند.

میرجعفریان بر ذخیره سازی آرد در مناطق دور دست به اندازه کافی، ممانعت از حضور ورزشکاران در ارتفاعات یا مناطقی که احتمال بروز رواناب هست، عدم تردد دامداران در مسیل ها، اعلام تعطیلی مدارس قبل از ساعت ۷ صبح و… نیز تأکید کرد و گفت:با رعایت جزئی ترین موارد می توان این شرایط را به خوبی مدیریت کرد و از این موهبت الهی بهره کافی برد.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها