عملیات اجرایی ۴ پروژه زیربنایی در راه‌های خراسان جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی چهار پروژه زیربنایی در محورهای اصلی خراسان جنوبی در هشتمین روز دهه فجر با حضور استاندار و جمعی از مسوولان آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران “ عملیات اجرایی این پروژه‌ها به طول ۸۳ کیلومتر باند دوم در چهار قطعه از محورهای مختلف استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان روز شنبه به طور همزمان در قطعه ۴ محور بیرجند – زاهدان آغاز شد.

 

این پروژه‌ها در چهار محور شامل  قطعه ۴ باند دوم بیرجند – زاهدان به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۶۳۵ میلیارد ریال، قطعه چهار سربیشه – درح – میل ۷۸ به طول ۲۱ کیلومتر و با اعتبار ۵۴۸ میلیارد ریال، قطعه سه قاین – کالشور به طول ۲۲ کیلومتر و با اعتبار ۵۵۲ میلیارد ریال و احداث قطعه یک باند دوم فردوس – سرایان به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۷۶۵ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این آیین گفت: محور چابهار به مشهد یکی از ۱۰ کریدور اصلی کشور به طول یک هزار و ۵۷۰ کیلومتر است که ۴۱۴ کیلومتر آن در خراسان جنوبی قرار دارد.

 

مهدی جعفری ادامه داد: محور بیرجند به زاهدان ۲۴۱ کیلومتر است که تاکنون ۷۵ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده  و ۵۳ کیلومتر در محور بیرجند به قاین باقی مانده است و در محور بیرجند به زاهدان نیز پیمانکار مشغول بکار بوده و امروز پیمانکار چهارم در این محور فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

وی افزود: حد فاصل محور بیرجند به نهبندان با انتخاب پیمانکار و اخذ مجوز برای ۳۰ کیلومتر دیگر در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد و حد فاصل نهبندان به شوسف و بیرجند با اقدام پنج پیمانکار تبدیل با کارگاه راهسازی می‌شود.

بیشتر بخوانید   کنسانتره تولیدی زغال سنگ پروده طبس به 5 میلیون تن می رسد

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مجموع پیمان‌هایی که تاکنون در این پروژه‌ها منعقد شده است ۲۰۷ میلیارد تومان است و تا پایان سال ۹۹ باند دوم محور بیرجند به سربیشه به بزرگراه تبدیل خواهد شد.

 

وی افزود: قطعه محور شوسف – نهبندان برای هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

جعفری یادآور شد: اعتبار پروژه‌های راه و شهرسازی در این استان سال گذشته ۳ میلیارد تومان بود که با حمایت دولت و انجام سفر نوبخت به استان با افزایش ۱۳ برابری به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ پروژه باند دوم و برون مرزی فراه افغانستان و ۲ پروژه راه آهن در استان آغاز شده که مجموع اعتبار آن ۷۵۰ میلیارد تومان است.

 

استاندار خراسان جنوبی در هشتمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شاخص به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه سفر کرد.

 

افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۶۱۴ طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک‌ هزار و ۴۵۹ طرح و پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها