مجتمع‌های آبرسانی خراسان جنوبی تا پایان دولت تعیین تکلیف می‌شود

استاندار خراسان جنوبی یکی از مهمترین مطالبات مردم استان را تامین آب شرب دانست و گفت: با اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع بانکی، مجتمع‌های آبرسانی استان تا پایان دولت تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، محمدصادق معتمدیان در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی منطقه عشایری چاه زرد و خواجه مینجیکوه نهبندان که باحضور رئیس سازمان امورعشایری کشور برگزار شد اظهار داشت: پانزدهم مهر امسال با حضور معاون اول رییس جمهور، تفاهم‌نامه‌ای بین سندیکای بانکی شامل استانداری خراسان جنوبی، بانک رفاه، بانک صادرات، وزارت نیرو و سازمان امور عشایری در خصوص تامین آب شرب روستایی در استان منعقد شد.

وی بیان کرد: در قالب تفاهم‌نامه مذکور با اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع بانکی، مجتمع‌های آبرسانی استان تا پایان دولت تعیین تکلیف می‌شود و از این طریق مشکل مردم در خصوص تامین آب بهداشتی و شرب نیز حل خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال متعلق به عشایری است که روزهای آتی در سازمان برنامه و بودجه و امور عشایری نهایی خواهد شد و عملیات آبرسانی و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی عشایری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

معتمدیان افزود: چندین پروژه در راستای خدمت رسانی به مردم روستایی و عشایری استان دنبال می‌کنیم که یکی از مهمترین آنها مسکن است که در همین راستا از اوایل تابستان امسال ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی و عشایری در استان آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: پنج هزار واحد با مشارکت کمیته امداد و همین میزان با مشارکت بنیاد مسکن در حال احداث است که به هر متقاضی تا سقف ۳۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و تا سقف ۴۰ میلیون تومان نیز وام قرض‌الحسنه پرداخت می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان امسال برای نخستین بار در خراسان جنوبی رقم خورد گفت: نیمی از این پروژه احداث و با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تحویل متقاضیان شده است و تا پایان سال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید   راه اندازی دستگاه تشخیص بیماری سل در بیمارستان ولی عصر بیرجند

 

وی افزود: این پروژه در اشتغال روستایی و عشایری استان نیز بسیار تاثیرگذار بود و امسال جزو استان‌هایی بودیم که در زمینه ایجاد مشاغل فصلی رتبه نخست کشور را داشتیم و نرخ بیکاری به ۵.۴ دهم درصد رسید.

 

معتمدیان تاکید کرد: سال گذشته مجموع اعتبارات تملک دارایی استان ۸۵۰ میلیارد ریال بود در صورتی که همین یک پروژه با توجه دولت دوازدهم ۱۰ برابر مجموع این اعتبار بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۵۰ درصد واردات دام مولد کشور از طریق استان انجام شده است و سازوکاری طراحی شد تا این دام در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، منعقد شده است که تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد و دام‌ها در قالب وام قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا اهالی مناطق روستایی و عشایری به ویژه جوانان از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

 

معتمدیان با اشاره به پرداخت درآمدهای حاصل از فروش سوخت به عشایر و مرزنشینان در شعاع ۳۰ کیلومتری مرزها گفت: در گذشته شاید هر ۶ ماه یکبار ۵۰ هزار تومان به حساب مرزنشیان واریز می‌شد اما از ابتدای سال هر ماه ۷۱۴ هزار تومان یارانه سوخت به مرزنشینان پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که به زودی رقم خواهد خورد احداث ۱۰ هزار نیروگاه و پنل خورشیدی است که در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و بنیاد علوی، درآمد ثابتی برای روستاییان و عشایر ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید   نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی:آنهایی که تریبون در اختیار دارند اگر به وظیفه خود عمل نکنند، بیگانه جای آنان را پُر خواهد کرد

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی دومین استان از لحاظ برخورداری از انرژی خورشیدی است، چراکه بیش از ۳۱۰ روز آفتابی در استان وجود دارد و قرار است از این طریق ۵۰ هزار کیلووات برق در خراسان جنوبی تولید شود تا طرح‌های زودبازده و درآمدزا برای مردم ایجاد گردد.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها