عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی آغاز می‌شود 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۱۰۳ کیلومتر راه آهن با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان در استان اجرا شد گفت: امسال عملیات اجرایی ساخت طرح اقدام ملی مسکن را در استان اجرا می‌کنیم.

به گزارش ” پیام خاوران “ ، وحید داعی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات راه و شهرسازی در خراسان جنوبی که همزمان در سطح کشور  آغاز و دنبال شد، پیگیری و ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن است که در حال حاضر این طرح در مرحله ثبت نام و پالایش است.

وی با بیان اینکه ابتدا مقرر بود در راستای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی سهمیه استان یک هزار و ۳۸۷ واحد باشد که با پیگیری‌های انجام شده این سهمیه به ۵ هزار و ۲۰۰ واحد افزایش یافت افزود: تلاش می‌شود امسال عملیات اجرایی این واحدها در استان آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی سرمایه در گردش طرح اقدام ملی مسکن را یک هزار و ۳۰۰ میلیارد دانست و گفت: در این طرح زمینه اشتغال زیادی فراهم شده و به عبارتی به ازای هر ۷۰ مترمربع یک نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

داعی با بیان اینکه در سال گذشته تلاش شد در اردیبهشت ماه خراسان جنوبی به عنوان پنجمین استان در کشور جشن خاتمه پرونده مسکن مهر را برگزار کند عنوان کرد: از دیگر اقدامات راه و شهرسازی در خراسان جنوبی در حوزه باز آفرینی شهری است که در شهرها و مناطقی که از نظر امکانات شهری محروم‌تر هستند کمک شود و در این راستا سال گذشته در شمال بیرجند اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی از ایجاد ۴۱ پروژه با اعتبار ۱۵۶ میلیارد ریال در حوزه بازآفرینی شهری در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: تلاش می‌شود امسال این اعتبارات در حوزه باز آفرینی شهری افزایش یابد تا به نقاط محروم بیشتر توجه شده و امکانات ایجاد شود.

بیشتر بخوانید   یارانه جدید ۱۵۰ هزار تومانی به حساب این افراد واریز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر مجموع راه‌های استان است که در مجموع  ۶۵۸ کیلومتر باند دوم ایجاد و زیر بار ترافیک رفت گفت: برای امسال هدف گذاری شده تا ۱۲۰ کیلومتر دوبانده شود تا درسال جهش تولید از نظر دوبانده سازی راه‌های استان جهشی ۵۸ درصدی رخ دهد.

داعی با اشاره به راه‌های روستایی خراسان جنوبی افزود: برای امسال در حوزه راه روستایی ۱۳۰ کیلومتر هدف گذاری شده تا به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به طرح راه آهن و اقدامات صورت گرفته درسال گذشته اظهار داشت: کریدور چابهار_ زاهدان_ بیرجند و یونسی کریدور راه آهن است که مجموع این کریدور یک هزار و ۵۱۱ کیلومتر طول مسیر است که  در بخش چابهار_زاهدان از سال ۹۲ کار توسط قرارگاه خاتم آغاز شده و فاصله زاهدان تا یونسی ۹۰۰ کیلومتر است و وزارت راه و شهرسازی مسیر زاهدان تا یونسی را به ۲۳ قطعه تقسیم کرده که در سال ۹۶ محور زاهدان _ بیرجند و از سمت مشهد به یونسی نیز به طول ۵۸ کیلومترکار  آغاز شد و امید است بتوانیم امسال هم در این حوزه اقدامات خوبی رقم بزنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه راه آهن آنتنی فردوس هم به طول ۷۰ در دست اجرا است گفت: در سال گذشته با پیگیری‌های استاندار، نوبخت و وزیر راه و شهرسازی نقطه شماره ۱۶ به طول ۳۲ کیلومتر را آغاز کردیم و ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: مجموع راه آهن در سال گذشته ۱۰۳ کیلومتر با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان بود که اجرا شد و تلاش می‌شود امسال قطعه ۱۷ به طول ۴۲ کیلومتر عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید   پایش 897 مسافر در مرز ماهیرود/بازرسی بیش از 14 هزار واحد صنفی خراسان جنوبی

داعی، از افزایش مالی  قراردادها در سال گذشته خبر داد و افزود: قراردادهای ما در حوزه راه یک هزار میلیارد تومان  است که تلاش می‌شود امسال این رقم به هزار و ۴۰۰ میلیارد افزایش یابد و در این راستا اشتغال مستقیم را برای یک هزار و ۲۰۰ نفر و غیر مستقیم را برای ۹ هزار نفر ایجاد و تثبیت می‌کند.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها