پایش ۸۹۷ مسافر در مرز ماهیرود/بازرسی بیش از ۱۴ هزار واحد صنفی خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از بازرسی ۱۴ هزار و ۴۱۴ واحد صنفی و پایش سلامت ۸۹۷ مسافر ورودی در مرز ماهیرود خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” محمدرضا رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ناظران سلامت جمعیت هلال احمر با همکاری شبکه بهداشت و درمان و با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف استان اجرا و طی آن از واحدهای صنفی فعال بازدید می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، بیان کرد: در این راستا تاکنون ۱۴ هزار و ۴۱۴مورد بازرسی از اماکن عمومی وصنوف مختلف انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در اجرای این طرح  سه هزار و ۹۲۲ نفر روز از جوانان هلال احمر فعالیت داشته اند اظهار داشت: تعداد ۳۲ هزار و ۳۲۶ نفر از خدمات این طرح به منظور قطع چرخه انتقال کرونا ویروس بهره مند شده اند.

 

بیشتر بخوانید:

بیش از ۷۰۰ مسافر در مرز ماهیرود خراسان جنوبی غربالگری شدند

کنترل سلامت ۲۷۴ هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی انجام شد

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به قرمز بودن شرایط شیوع ویروس کرونا در استان و فعالیت مشاغل گروه یک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و آموزش به متصدیان این واحدها در قالب اجرای این طرح مورد تأکید قرار می‌گیرد، افزود: در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراتب به دانشگاه علوم پزشکی گزارش و برابر قوانین با متخلفین برخورد می‌شود.

رضایی از پایش و کنترل مسافران ورودی در مرز ماهیرود خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۸۹۷ مسافر کنترل شدند که از این تعداد ۲۳ مورد مشکوک بوده اند.

بیشتر بخوانید   مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی معرفی شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در همین مدت ۲۷۷ تست فوری و ۱۳ مورد تست pcr انجام شده است، افزود: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی مبنی بر بیماری کووید ۱۹ در این پایگاه مرزی اعلام نشده است.

جدیدترین خبرهای استان و کشور را در کانال تلگرامی پیام خاروان دنبال کنید (کلیک کنید)

رضایی با بیان اینکه تا کنون در مجموع ۴۸۲ مورد اقلام بهداشتی بین مسافران در مرز توزیع شده است افزود: ارائه آموزش ها به افراد  در راستای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا از دیگر خدمات ارائه شده به مسافران ورودی در این پایانه مرزی بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها