محدودیت ورود به عرصه های منابع طبیعی و روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از مسدود سازی تفرجگاه ها، پارک ها و محدودسازی ورود شهروندان به عرصه های ملی، منابع طبیعی و روستاهای هدف گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی ” پیام خاوران ” ، سیدکمال الدین میرجعفریان شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته بهداشت محیط و حمل ونقل و پایانه ها ستاد مدیریت کرونای استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این تصمیم با هدف اعمال محدودیت جهت حضور مردم در تفرجگاهها، عرصه های ملی و طبیعت به ویژه در روز های ۱۲ و ۱۳ فروردین اتخاذ است.

وی با اشاره به اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: طرح مذکور باهدف  محدودسازی حضور شهروندان در اماکن عمومی، پارکها، تفرجگاهها همچنین تعطیلی اصناف در حال اجرا است و در چند روز گذشته برنامه های محدودکننده به طور جدی عملیاتی و نتایج مثبتی حاصل شده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی بر ضرورت ایجاد محدودیت های شدید و ممانعت از حضور مردم در ایام پایانی تعطیلات نوروزی در طبیعت به ویژه دوازدهم و سیزدهم فروردین تاکید کرد.

 میرجعفریان اظهار داشت: در راستای اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی دستگاه های مسئول و مرتبط، از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی و گردشگری و محیط زیست استان با همکاری شهرداران ، دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج ، سپاه و نیروهای انتظامی اقدامات لازم جهت ممانعت از مراجعه مردم به تفرجگاهها، پارک های کوهستانی، روستاهای هدف گردشگری، عرصه های ملی و طبیعی جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را به عمل آورند.

در این جلسه نظرات و پیشنهادات فرمانداران از طریق ویدیو کنفرانس، هم چنین مدیران دستگاههای حاضر در جلسه ارائه و تصمیماتی برای تصویب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اتخاذ شد.

 اطلاع رسانی ممنوعیت حضور مردم استان در پارک ها، دامن طبیعت و تفرجگاهها از طریق صداوسیما و ورسانه های استان ، همچنین  استفاده از ظرفیت دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج در محدود سازی ورود شهروندان به روستاهای هدف گردشگری و کنترل ورودی تفرجگاه ها و پارک ها با محوریت شهرداران و با همکاری سپاه و نیروهای انتظامی، از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه بود.

بیشتر بخوانید   به اندازه نیاز، روغن بخرید

در این جلسه همچنین بر هماهنگی مدیران کل  دستگاههای مسئول مسدودسازی  تفرجگاه ها ، پارک ها و منابع طبیعی با فرمانداران شهرستان ها  تاکید شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها