۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار در صنعت برق خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است/ افزایش ۴۴ درصدی ایجاد اشتغال در استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبارات هزینه شده نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: سال گذشته ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار در صنعت برق خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ مهندس مهدی دادگر در بازدید از طرح های اشتغال زایی صنعت برق استان با بیان اینکه  خراسان جنوبی در زمستان و پاییز ۹۸، کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور داشته است اظهار داشت: سال گذشته درصنعت برق استان ۴۴ درصد در زمینه ایجاد اشتغال و در اعتبارات ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها، خراسان جنوبی در زمستان پارسال با ۵.۹ درصد، و در پاییز هم پایین‌ترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور داشت تصریح کرد:اجرای طرح‌های عمرانی صنعت برق در کنار سایر پروژه های مهم استان سبب شد تا آمار اشتغال خراسان جنوبی رشد چشمگیری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از احداث ۷۶ نیروگاه خورشیدی سال گذشته در استان خبر داد وگفت:با بهره برداری از نیروگاههای برق خورشیدی۹۱۹ کیلووات ظرفیت برق خورشیدی این نیروگاهها به شبکه متصل شد.

وی بیان کرد: بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بهای خرید تضمینی به این مشترکان به ازای برق تولیدی  خریداری شده پرداخت  گردیده است.

مهندس دادگر با بیان اینکه در سال گذشته اعتبارات هزینه شده نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است، افزود: ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته سرمایه گذاری شده که در سال ۹۷ حدود ۹۱ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: همچنین ۴۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۷ دستگاه پست با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیز برای تامین برق واحد های مسکن محرومین در زمستان سال ۹۸ انجام شده است.

بیشتر بخوانید   ذی‌حسابان مشاوران امین مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند

مهندس دادگر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ روستا برق دار شدند، ادامه داد: در این راستا تعداد روستاهای برق دار استان به یک هزار و ۶۳۰ روستا رسیده است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۹ هزار انشعاب برای مشترکین شهری و روستایی واگذار و تامین برق آنان انجام شده است تصریح کرد: با احتساب این تعداد مشترک مشترکان استان در پایان سال گذشته به ۳۷۶ هزار و ۹۰۰ مشترک رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین برق این مشترکین نیازمند احداث شبکه‌هایی بودیم که در این راستا ۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و ۲۴۸ دستگاه پست برای تامین برق این مشترکین اجرا شد که با احتساب حجم سال ۹۸، مجموع شبکه‌های برق در سطح استان به ۱۹ هزار کیلومتر طول شبکه فشار متوسط و ضعیف و تعداد پسته ها به ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسیده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها