مراسم گرامیداشت ۵ اردیبهشت‌ در صحرای طبس برگزار نمی‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: با توجه به اینکه پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس امسال مصادف با ماه مبارک رمضان و همچنین شیوع ویروس کرونا شده برنامه‌ای در صحرای طبس برگزار نخواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران سرهنگ پاسدارغلامرضا فلاحی با اشاره به حادثه پنجم اردیبهشت‌ اظهار داشت: پنجم اردیبهشت در حافظه تاریخی سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه برجسته‌ای دارد و یکی از روزهای ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی گفت: در زمانی که جاسوس‌های آمریکایی توسط دانشجویان خط انقلاب دستگیر شدند و امام خمینی این حادثه را انقلاب دوم نامیدند و آمریکا از خلأ راداری ایران استفاده کرده و با تجاوز به خاک می‌خواستند جاسوس‌های خود را آزاد کنند که به مدد الهی شن‌ها وارد کار شدند و نظامیان آمریکایی را زمین‌گیر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه واقعه پنجم اردیبهشت‌ ۵۹ از اذهان پاک نخواهد شد و اتفاقی که در صحرای طبس به وقوع پیوست، نماد پیروزی اراده الهی بر شیطان بود، افزود: شکست حمله نظامی آمریکا به طبس نشان‌دهنده عنایت خداوند به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فلاحی با بیان اینکه هر ساله به مناسبت این روز تاریخی ویژه برنامه‌هایی در سطح استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه پنجم اردیبهشت امسال مصادف با ماه مبارک رمضان و همچنین شیوع ویروس کرونا شده برنامه‌ای در صحرای طبس برگزار نخواهد شد و تمام برنامه‌ها با در نظر گرفتن شرایط فعلی در سطح استان، برگزار می‌شود.

وی تبیین حادثه پنجم اردیبهشت‌ سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس توسط ائمه جمعه و جماعات، تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی به همین مناسبت از شبکه‌های مختلف سیما به‌ویژه شبکه استانی، تهیه مستند از واقعه طبس توسط حوزه هنری استان و پخش در فضای مجازی، تبلیغات محیطی توسط ادارات، سازمان‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی استان بخشی از این برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید   روحیه بسیجی کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی موجب افزایش رضایتمندی مردم است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی برگزاری و پخش دعای کمیل و دعای پرفیض ندبه به یاد شهید والامقام واقعه طبس شهید محمد منتظر قائم از طریق صدا و سیما و پرداختن به زوایای مختلف واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس در فضای مجازی به‌صورت گسترده از مهمترین برنامه‌های امسال به مناسبت پنجم اردیبهشت‌ سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس است.

فلاحی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد نامه‌ای توسط دانشجویان خطاب به رئیس جمهور آمریکا تهیه و از طریق سفارت سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا تحویل شود و در این نامه ضمن یادآوری پیروزی‌های مختلف ملت ایران در برهه‌های مختلف و همچنین ایثار و پایداری مردم مقاومت ایران اسلامی با توکل به خداوند و پیروی از ولایت فقیه، تأکید شده دست از یاوه‌گویی‌ها و توطئه برعلیه ملت و تمامیت ارضی ایران اسلامی بردارد.

منبع:دفاع مقدس

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها