نگاه ویژه دولت به حوزه بهداشت خراسان جنوبی/ بیمارستان ایرانمهربیرجندصاحب دستگاه«شتاب‌ دهنده خطی» شد

بیمارستان ایرانمهر بیرجند یکی از بزرگترین مراکز درمان بیماران سرطانی در شرق کشور است که نیاز به دستگاه کمیاب و گرانقیمت «شتاب‌ دهنده خطی» دارد که با دستوروزیر بهداشت این دستگاه در اختیار استان واین بیمارستان قرار می گیرد.

به گزارش ” پیام خاوران “ محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی شامگاه شنبه با اعلام این خبر مسرتبخش و با تشریح اقدامات صورت گرفته در دیدار خود با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از نگاه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی خبر داد.
نماینده عالی دولت دراستان خراسان جنوبی بیان کرد: در این دیدار، گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه ووزیر بهداشت با قدردانی از زحمات همه اعضای ستاد استانی کرونا، خراسان جنوبی را جزء استان هایی برشمرد که با هم افزاییِ دستگاه های اجرایی، در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده است.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در پی درخواست هایی که به وزیر بهداشت ارائه کردیم، دستورات خوبی صادرشد و به زودی یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان طبس اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: بیمارستان ایرانمهر نیز که یکی از بزرگترین مراکز درمان بیماران سرطانی در شرق کشوراست وبا کمک خیّرین راه اندازی شده، نیاز به دستگاه کمیاب و گرانقیمت «شتاب‌ دهنده خطی» داشت که با دستوروزیر بهداشت این دستگاه دراختیاراستان و بیمارستان ایرانمهر قرار می گیرد.
معتمدیان خاطرنشان کرد: طی چند ماه آینده، دستگاه ام.آر.آی مورد نیاز شهرستان های قاین، فردوس و طبس نیز تامین خواهد شد که مجموع این موارد در شرایط دشوار کنونی، کمک شایانی در راستای توسعه و تجهیزمراکزبهداشتی و درمانی استان خواهد بود.
نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی همچنین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانهای استان به زودی توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت تأمین و تحویل استان می شود.
معتمدیان با تاکید براینکه دردولت یازدهم ودوازدهم، توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان شده است تصریح کرد: در بخش تعداد تخت های ویژه، علیرغم این که استاندارد جهانی ۷ الی ۸ تخت است، این میزان در استان به ده و نیم تخت رسید و تعداد تختهای معمولی نیز از۹۰۰ به ۱۶۰۰ تخت افزایش یافت.
وی با بیان اینکه بیمارستانهای استان از ۸ به ۱۴ بیمارستان افزایش داد بیان کرد: این در شرایطی است که مبنای توزیع امکانات و تجهیزات بر اساس شاخص جمعیتی است، اما با توجه به توجیهات و پی گیری‌های صورت گرفته، دولت نگاه ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی داشته است.

بیشتر بخوانید   مردم خراسان جنوبی فرهنگ بالا و رفتار آگاهانه در نوروز 99 نشان دادند

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها