۶۷ درصد از یارانه بگیران استان خراسان جنوبی تسهیلات یک میلیونی رادریافت کردند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از واریز تسهیلات یک میلیون تومانی کمک معیشتی دولت برای  ۱۵۸۲۷۹ خانوار در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ غلامرضا اشرفی در تشریح این خبراظهار داشت : به منظور حمایت دولت از خانوارهای ایرانی که تحت تاثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند، تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می کنند و متقاضی دریافت تسهیلات بانکی حمایتی کرونا بودند،با در نظر گرفتن شرایط ، کد ملی سرپرست خانوار را تا ۳۱ فروردین ماه از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است  به شماره   ۶۳۶۹ پیامک کردند که پس از بررسی های لازم تسهیلات یک میلونی از چهارم فروردین ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت ثبت درخواست تسهیلات تا ۷اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد و سرپرستان خانوار یارانه بگیری که تا این تاریخ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند، مبلغ تسهیلات آنان از پایان هفته جاری یعنی ۱۲ اردیبهشت ماه واریز خواهد شد.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد ۲۳۴۱۸۸ خانوار در استان به صورت ماهانه یازانه دریافت می کنند اظهار داشت: تا کنون بیش از ۶۷٫۵ درصد مشمولان موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

 

وی افزود: با تمدید مهلت ثبت نام از سوی دولت برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی، بنا بر اعلام مقام عالی وزارت متبوع تسهیلات این گروه خانوارها تا پایان ماه مبارک رمضان واریز خواهد شد.

 

اشرفی تاکید کرد: برای اعلام تقاضا، هیچگونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست.خانوارهای یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک هایی که  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند .ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد اجرای ۴ بند این اطلاعیه از سوی متقاضی است.

بیشتر بخوانید   لزوم استفاده از نظرات نخبگان حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات کشور

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بیان شرایط تسهیلات یادآور شد: مبلغ  تسهیلات  برای هر خانوار یک میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و تعداد اقساط ۳۰ ماه متوالی خواهد بود و اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ  ۳۵ هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد. همچنین گیرندگان تسهیلات، نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط ،تغییر دهند.

 

وی ادامه داد: درخواست کننده تسهیلات با ارسال پیامک  به  سازمان هدفمند سازی یارانه ها، وکالت بلاعزل می دهد که بازپرداخت تسهیلات  فوق را  ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت نماید . این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.

 

اشرفی اظهار داشت: طبق اعلام بانک مرکزی، حدود ۳۴ هزار نفر از سرپرستان خانوار، در کشور به دلیل وجود مشکلاتی در حساب بانکی خود نظیر مسدودی حساب، موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشده اند که در صورت امکان رفع مساله حساب بانکی افراد، تسهیلات اختصاص یافته به این خانوارها محفوظ است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ علت عدم واریز، تا شنبه هفته آتی (مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه) به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام خواهد شد.

 

ضمنا هرگونه اطلاع رسانی در خصوص تسهیلات یک میلیون تومانی صرفا از طریق رسانه های جمعی و اطلاعیه های رسمی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها