بیش از ۶۴۹ هزار نفر در خراسان جنوبی مشمول سهام عدالت هستند

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۶۴۹ هزار و ۲۰۵ نفر از جمعیت این استان مشمول دریافت سهام عدالت هستند که تا هشتم خرداد فرصت دارند نحوه آزادسازی سهام خود را مشخص کنند.

به گزارش “پیام خاوران “ عیسی جعفری گیو اظهار داشت : سهامداران توجه داشته باشند که تا هشتم خرداد فرصت دارند با مراجعه به درگاه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir نحوه آزادسازی مستقیم یا غیرمستقیم سهام خود را مشخص کنند.

وی اظهار داشت: کسانی که به این درگاه اینترنتی مراجعه نکنند، سامانه به صورت خودکار شیوه آزادسازی غیرمستقیم را برای آنان انتخاب می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در شیوه آزادسازی مستقیم، سهامدار وظیفه انجام اقدامات بورسی سهام خود را برعهده دارد اما در شیوه غیرمستقیم کارگزاری‌های مشخص شده، به عنوان نماینده شخص، امور مربوط به سهام عدالت را انجام می‌دهند.

وی افزود: بالغ بر ۲۰ هزار نفر از سهامداران در خراسان جنوبی هنوز شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه این سهام ثبت نکرده‌اند که باید در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام کنند تا سودهای متعلقه قبلی به صورت یکجا به حساب آنها واریز شود.

جعفری گیو بیان کرد: کلاس‌ها و دوره‌های آشنایی با بورس برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است تا افراد با شرکت در این کلاس‌ها اطلاعات بورسی خود را افزایش دهند.

وی گفت: در مجموع برای خراسان جنوبی مبلغ هزار و ۸۶ میلیارد ریال سود سهام عدالت (به استثنای آخرین مرحله) واریز شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عرضه سهام دولتی نیز از ۱۴ اردیبهشت آغاز شد افزود: براساس مصوبه هیات دولت درباره عرضه سهام شرکت‌ها در قالب ETF، هر فرد با کد ملی خود می‌تواند از ۱۰ هزار تا ۲ میلیون تومان سهام خریداری کند.

بیشتر بخوانید   تابلو نوشته‌های با زبان لاتین در خراسان جنوبی جمع‌آوری می‌شود

وی اظهار داشت: در عرضه سهام دولت به هر فرد برای یک بار ۲۰ درصد تخفیف داده می‌شود که در صورت استفاده در عرضه نخست، در صندوق‌های دیگر قابل استفاده نیست

منبع : ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها