نیروی کار، متخصص و سرمایه گذار کشور باید مدیریت شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروی کار، متخصص و سرمایه گذار کشور باید مدیریت شوند، گفت: اگر به این موضوع توجه کنیم قطعا شاهد توسعه و رونق اقتصاد کشور خواهیم بود و اگر در حوزه ای آسیب می بینیم به خاطر مدیریت ضعیف آن بخش است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، آیت الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز دوشنبه (۱۹ خرداد) در دیدار با مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند اظهار داشت: به صورت مستقیم و غیر مستقیم نسبت به مسائل کارگر، کارفرما و کار همه ما مسئول هستیم و باید به هر نحوی که می توانیم به این موضوعات کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر چشم خود را باز کنیم در هر تشکیلاتی آثار وجودی کار و کارگر را می توانیم مشاهده کنیم، افزود: همه چیز از دست کارگر است و کار به عنوان یک مسئله اصولی محسوب می شود و این چنین نیست که محصول کار تنها نقش اقتصادی داشته باشد بلکه این موضوع یکی از نقش های آن است.

وی بیان کرد: انسان به گونه ای خلق شده است که سلامتی روحش وقتی تامین می شود که اشتغال داشته باشد و سلامت جسمش در زمان کار کردن تامین می شود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انواع و اقسام مسائل اجتماعی چه خوب چه بد با کار و بیکاری ارتباط دارند، افزود: بسیاری از فسادهای سیاسی در جامعه به خاطر بیکاری به وجود می آید و اگر می بینیم که بخش سیاسی کشور موفق عمل کرده به خاطر اشتغال صحیح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله فرهنگ به عنوان بالاترین مسئله انسان به شمار می آید و کار جایگاه ویژه ای در آن دارد و در مکتب اسلام کار را در ردیف عبادات می بینیم.

وی با اشاره به تحریم ها گفت: با وجود تحریم ها کشور ما شرایط بدی را ندارد و نیروی کار، متخصص و سرمایه گذار فراوانی در کشور داریم که باید به خوبی مدیریت شوند تا در این راستا شاهد رونق و توسعه اقتصاد جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید   زن جایگاه حقیقی خود در نظام هستی را فراموش کرده است

آیت الله عبادی ادامه داد: اگر در حوزه ای آسیب می بینیم به خاطر این است که مدیریت آن ضعیف است به طور مثال یک وزارت خانه می تواند با اعتبارات خود مشکلات عظیم جامعه را حل کند اما بعد از ۷ سال می گوید افتخار ما این بود که یک خانه هم نساختم و این چه مدیریتی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه جایگاه قانون را در کنار اخلاق حفظ کنید، گفت: به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه توجه ویژه ای داشته باشید و نگذارید تا حقوق ضعیف پایمال شود و در تلاش باشید تا اگر ضعفی در جامعه وجود دارد را برطرف کنیم.

منبع:شبستان

پایان پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها