۱۹ محموله گوشت مرغ منجمد از خراسان‌جنوبی صادر شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۹ محموله گوشت مرغ منجمد شامل ۴۴۰ کیلوگرم گوشت به ارزش ۶۶۰ هزار دلار از ابتدای سال ۹۹ از خراسان‌جنوبی صادر شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ محمد اصغرزاده  اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون یک میلیون و ۵۰ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی (۵۰ محموله) به ارزش ۵۶۷ هزار دلار از خراسان‌جنوبی به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین از ابتدای سال ۵۰ محموله جوجه یک روزه به تعداد یک میلیون و ۱۹۳ هزار قطعه به ارزش ۵۲۲ هزار دلار از استان به افغانستان صادر شده است.

اصغرزاده ادامه‌داد: ۱۹ محموله گوشت مرغ منجمد شامل ۴۴۰ کیلوگرم گوشت به ارزش ۶۶۰ هزار دلار نیز از ابتدای سال ۹۹ از خراسان‌جنوبی صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۷ تن کرک مو نیز از استان به کشور چین صادر شده است و محموله دوم نیز در حال آماده‌سازی برای صادرات به چین در تیرماه است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه روند بسیار خوبی در زمینه صادرات محصولات دامپزشکی از استان وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه در خراسان‌جنوبی زنجیره کامل تولید گوشت مرغ از صنایع مرغ مادر، تا کشتارگاه و تولید تخم مرغ وجود دارد می‌توان به آینده صادرات این محصولات همچنان امیدوار بود.

اصغرزاده با تأکید بر اینکه البته این امیدواری مشروط به برقرار نشدن محدودیت‌هایی برای صادرات این محصولات در سطح ملی است، اظهار کرد: تقاضا در کشورهای همسایه به علت اختلاف قیمت این محصولات نیز از دیگر عواملی است که در رونق صادرات آن تأثیر دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار در زمینه موضوع هاب شتر در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: رونق پرورش شتر در استان نیز می‌تواند به صادرات شیر خشک شتر و کرک موی شتر به دیگر کشورهای متقاضی منجر شود.

بیشتر بخوانید   توزیع بسته‌های بهداشتی بین سه هزار بیمار خاص خراسان‌جنوبی

منبع:مهر

انتهای ییام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها