صرفه جویی مصرف آب با اجرای سیستم‌های آبیاری نوین

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در ۳۴ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی، ۱۱۴ میلیون متر آب در مصرف آب، صرفه جویی شد.

به گزارش“پیام خاوران”  ، قوسی، در آیین افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی خوسف،اظهار داشت : اعتبارات سیستم های نوین آبیاری  نسبت به سال گذشته  ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: برای اجرا سی سیستم‌های آبیاری نوین در سال ۹۷، ۳۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۶۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۲۶ هزار هکتار سیستم نوین آبیاری درخراسان جنوبی اجرا شده است، گفت: با در نظر گرفتن پروژه‌های امسال یعنی ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار که در دست اقدام و یا اجرا شده است توانسته ایم ۳۴ هزار هکتار از اراضی سطح استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز کنیم.

 

وی اطهار کرد : ۲۴ درصد اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد اند که در این مورد ۱۱۴ میلیون متر مکعب از قبال اجرای این سیستم‌های آبیاری نوین در استان صرفه جویی در مصرف آب داشته ایم.

 

در شهرستان خوسف همزمان با هفته جهاد کشاورزی، ۱۱ پروژه جهاد کشاورزی با هزینه کرد بیش از ۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسد که طرح تجهیز و تکممیل گلخانه سبزی و صیفی خوسف بعد از ۱۰ سال تعطیلی نیز به بهره برداری رسید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی جرم محسوب می شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها