قوانین قدیمی؛ دست و پاگیر حوزه تولید

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: اعمال برخی قوانین قدیمی دست و پاگیر در حوزه تولید هستند.

به گزارش “پیام خاوران “ مشیرالحق عابدی اظهار کرد: قوانین مزاحم تولید و قوانینی که از سرمایه‌گذاری جلوگیری می‌کنند، باید شناسایی و دسته بندی شده و راهکارهای لازم برای آن ارائه شود تا از مسیرهای قانونی برای اصلاح آن‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این موضوع، نیازمند بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی هستیم؛ از این رو و باتوجه به اینکه مصوبات نشست شورای گفتگوی دولت و بخص خصوصی لازم‌الاجرا هستند، می‌توان از این ظرفیت برای بهبود فضای تجارت و بازرگانی و حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعمال برخی قوانین قدیمی دست و پاگیر در حوزه تولید باعث شده که تولیدکنندگان با مشکل مواجه شوند، بیان کرد: برخی قوانین مخل تولید با همکاری بخش خصوصی شناسایی شده که باید با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه این قوانین هرچه زودتر اصلاح و نتیجه آن به تولیدکننده اعلام شود.

عابدی ادامه داد: در سال گذشته باتوجه به تحریم‌های ظالمانه دستاوردهای بسیار خوبی را در استان از لحاظ تولید داشتیم که از جمله راه‌اندازی مجدد برخی بنگاه‌های اقتصادی راکد، افزایش ظرفیت تولید و همچنین توسعه تعدادی از واحدهای تولیدی را می‌توان نام برد.

وی افزود: بنابراین در سال جدید نیز می‌توان رونق و جهش اقتصادی را به واسطه حذف دستورالعمل‌های مخل کسب و کار و استفاده از دانش داخلی به بنگاه‌های تولیدی بازگرداند تا شاهد افزایش تولید و بالتبع آن کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در واقع افزایش تولید در استان، باعث افزایش اشتغال و رشد اقتصادی استان و بالتبع آن رفاه اجتماعی و ارتقاء معیشت مردم خواهد شد.

بیشتر بخوانید   سازمان‌های توسعه‌گرا برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی دعوت می‌شوند

منبع: اینسا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها