آماده بودن تمام داروخانه‌های خراسان‌جنوبی جهت توزیع ماسک

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک و مراجعه مردم به داروخانه‌ها به تمام داروخانه‌های استان اعلام کرده‌ایم آمادگی توزیع ماسک را داشته باشند.

به گزارش “پیام خاوران “ ، بر اساس تصمیمات کشوری ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک از امروز ۱۵ تیر ماه برای تمامی افرادی که در مراکز عمومی و دولتی حضور دارند الزامی است.

غلامرضا آهنی در این خصوص  اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئول تامین کننده ماسک در استان خراسان‌جنوبی است.

وی افزود: با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک و مراجعه مردم به داروخانه‌ها به تمام داروخانه‌های استان اعلام کرده‌ایم آمادگی توزیع ماسک را داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر مشکلی برای توزیع ماسک در داروخانه‌های استان و استفاده مردم نداریم چراکه همانند قبل ماسک به تناوب وارد استان می‌شود.

آهنی در خصوص مواد ضدعفونی کننده، اظهار کرد: خوشبختانه در این خصوص مشکلی نداریم و همچنان مواد ضدعفونی کننده برای استفاده مردم در حال عرضه شدن است.

وی خاطرنشان کرد: تعیین قیمت ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز بر عهده صمت است و با توجه به تنوع و کیفیت متفاوت ماسک و مواد ضدعفونی کننده قیمت‌ها تفاوت دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر اولویت، تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده است لذا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امر نظارت را در برنامه دارد و نسبت به توزیع و موجود بودن مواد ضدعفونی کننده و ماسک مورد نیاز در داروخانه‌ها نظارت انجام خواهد شد.

وی در مورد فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک در استان، اظهار کرد: مجوز فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا تاریخ ۵ خرداد ماه بوده است و بعد از اتمام مجوز، فعالیت این کارگاه‌ها به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید   کمبود شدید معلم در سال تحصیلی جدید

آهنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستورالعملی برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: مردم باید برای سلامت خود و دیگران از ماسک استفاده کرده و این استفاده را ملزم به شرایط خاص نکنند.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک برای افرادی که شاید به ویروس کرونا مبتلا باشند اما خبر ندارند ضرورت دارد چراکه با استفاده از ماسک ویروس به افراد سالم منتقل نمی‌شود.

منبع:راه دانا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها