۴۷ درصدجمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت:۴۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد ۷۰ درصد،جمعیت شهری است.

به گزارش “ پیام خاوران ،علیرضا محمدی عصر امروز در دیدار مدیران تامین اجتماعی استان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: استان  اقدامات  این مجموعه در سال گذشته و به ویژه در دوران کرونا را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی در این استان ۱۱۷ هزار نفر است، گفت: در حال حاضر، بیش از ۳۷۱ هزار نفر، معادل ۴۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد ۷۰ درصد، جمعیت شهری را شامل می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی، حذف مراجعه حضوری متقاضیان بهره مندی از مزایای مستمری بازنشستگی، افزایش مهلت های مربوط به فرایند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه بهمن ماه ۱۳۹۸ بیمه شدگان صاحب حرف و مشاغل آزاد را از جمله اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی در دوران کرونا برشمرد.

محمدی ادامه بیمه به طور اختیاری،بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی، رانندگان، خادمان ثابت مساجد، باربران ، کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و … تا فروردین ماه ۱۳۹۹ را از دیگر اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی در دوران کرونا  عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار  گفت: باید از ظرفیتهای قانونی موجود برای پرداخت بدهی های پیمانکاران به تأمین اجتماعی استفاده کرد.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی می تواند از ظرفیت های قانونی پیش بینی شده در بودجه برای پرداخت بدهی های پیمانکاران  استفاده کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همراهی تأمین اجتماعی با کارفرمایان و پیمانکاران برای حداکثر بهره برداری از این ظرفیت ها، در سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه ها و طرح های موجود، تأثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید   تایید صلاحیت۵۱ نفر از نامزدهای یازدهمین دوره مجلس در خراسان جنوبی

وی افزود: مساعدت برای استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی در مهلت های تعیین شده، بهترین کمک تأمین اجتماعی به کارفرمایان و پیمانکاران در تسویه بدهی های آنهاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح  کرد: برای حل مشکلات مردم بایستی با انرژی مضاعف و روحیه معنوی و اخلاقی بیشتری کار کنیم.

میرجعفریان اظهار داشت: اعتقاد دارم هر اقدامی که برای رفاه مردم انجام می شود جزو وظایف کاری است و بدون تردید بازخورد این نوع خدمات به خودمان برمی گردد.

وی ضمن تبریک این هفته به کارکنان تأمین اجتماعی، از حمایت و همراهی این مجموعه از اقشار مولد جامعه در هر شرایطی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها