بازدید وزیر ورزش از نخستین واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات کاشی و سرامیک کشور در بیرجند

سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به عنوان وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی از نخستین واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات کاشی و سرامیک کشور در بیرجند بازدید کرد.

به گزارش پیام خاوران  اولین واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک کشور چندی پیش در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره برداری رسید.

تا قبل از راه اندازی این واحد تولیدی، ۱۰۰ درصد خطوط تولید کاشی و سرامیک از چین و ایتالیا وارد کشور می شد که خروج ارز زیادی را به همراه داشت.

جلوگیری از خروج ارز ، بومی سازی سیستم ها و پشتیبانی آنها در داخل کشور از مهمترین پیامدهای فعالیت این واحد تولیدی است.

فعالیت فاز اول این کارخانه برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته و با تکمیل و بهره برداری از فاز دوم که در دست ساخت می باشد، ۱۱۲ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

بازار فروش محصولات این کارخانه، داخل کشور و کشورهای منطقه CIS است.

شرکت فنی مهندسی الکترو صدر، واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک پویا شهاب با ۵۸۰۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع به همت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره برداری رسیده است.

در این بازدید محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی،حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و  مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی وزیر معین خراسان جنوبی را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   رشد 20 درصدی فروش نفت‌گاز در پایانه مرزی ماهیرود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها