نظارت بر نانوایی‌های خراسان جنوبی افزایش یافت

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌های استان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از روز گذشته در استان آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران “ مهدی پاک نیت اظهار داشت : در این زمینه کمپین تشدید نظارت بر نانوایی‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها می‌توانند یکی از مکان‌های حساس در شیوع بیماری کرونا باشند اظهار داشت: نظارت بر نانوایی‌ها در طول سال همواره مد نظر است اما با شیوع بیماری کرونا نظارت‌ها بایستی تشدید شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در طرح مذکور ضمن نظارت بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی بر سایر الزامات بهداشتی در محیط نانوایی‌ها نیز نظارت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بکارگیری کارگران دارای علائم بیماری کرونا در نانوایی‌ها ممنوع است یادآور شد: تمامی کارکنان نانوایی باید از ماسک، کلاه، دستکش و لباس کار مناسب استفاده کنند.

پاک نیت با بیان اینکه باید از ازدحام و شلوغ شدن صف‌ نان جلوگیری شود گفت: همچنین دریافت وجه نقد در نانوایی ممنوع  بوده و باید پرداخت از طریق کارتخوان انجام شود.

وی بر شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع توسط کارکنان نانوایی تاکید کرد و افزود: همچنین فاصله بین کارکنان با همدیگر و مشتریان در صف نانوایی حداقل یک متر باید رعایت شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: فردی که مسوول اخذ وجه از طریق کارتخوان است به هیچ عنوان نباید با نان تماس داشته باشد.

وی اظهار داشت: به تمام نانوایی‌ها توصیه می‌کنیم میز پیشخوان خارج از نانوا که برای سرد کردن نان است را تا اطلاع ثانوی جمع آوری کنند و شهروندان نیز برای حمل نان سفره مناسب در دسترس داشته باشند.

بیشتر بخوانید   صادرات عبا‌های خراسان جنوبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس

پاک نیت از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی یا رعایت نکردن موارد فوق مراتب را با سامانه تلفنی ۱۹۰ درمیان بگذارند تا با افراد متخلف برخورد شود.

در حال حاضر ۷۵۰ نانوایی در استان فعال است که از این تعداد ۲۵۵ مورد در بیرجند مرکز استان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها