هشدار خاموشی/ افزایش ۳٫۵درصدی مصرف برق درخراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: پیک بار برق در استان تا کنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۳٫۵ درصد افزایش نشان می دهد که این موضوع علیرغم انجام فعالیتهای گسترده مدیریت مصرف برق، نشان از افزایش مصرف مشترکان دارد.

مهندس مهدی دادگر در گفت وگو با خبرنگار  پایگاه خبری ” پیام خاوران “ اظهار داشت:با توجه به اینکه مدیریت بار شبکه سراسری از طریق دیسپاچینگ ملی ایران صورت می گیرد،در صورت عدم رعایت اصول مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان ومنفی شدن تراز تولید نیروگاهی کشور نسبت به مصرف، با توجه به ملاحظات فنی و پایدار شبکه امکان قطعی برق در هر استان وجود دارد.

 

وی با اشاره به نرم مصرف برق در استان خراسان جنوبی نسبت به کشور افزود: در تعدادی از روزهای سال جاری، شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ، در ردیف پرمصرف ترین استانهای کشور از لحاظ درصدافزایش مصرف درساعات پیک برق قرارگرفت .

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد:در این خصوص می توان استان خراسان جنوبی را،استانی با درصد بالای افزایش مصرف برق در کشور دانست به طوری که مصرف در استان به عدد ۲۸۷٫۵ برای پیک روزانه  رسیده که حدود ۱۷٫۵ مگاوات  از برنامه تعریف شده از طرف شرکت مادر تخصصی بالاتر بوده همچنین برای پیک شب بیشترین مصرف ۲۹۹ مگاوات اعلام شده است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که مصرف برق استان در محدوده قرمز به چه معنی است و چه تدابیری باید اندیشیده شود تصریح کرد: با توجه به تراز تولید و مصرف برق در کشور عددی به عنوان سقف پیک بار هفتگی برای هر شرکت توزیع برق لحاظ می شود، سپس میزان بار روزانه شرکت (استان ) پایش شده و با توجه به سقف از پیش اعلام شده در صورت افزایش مصرف استان از سهمیه ابلاغی، استان در محدوده قرمز مصرف قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید   ابلاغ مصوبه تعیین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان

 

مهندس دادگر  بیان کرد:در صورت ورود به محدوده قرمز مصرف لازم است مشترکان برای جلوگیری از اعمال خاموشی و قرار گرفتن در محدوده مجاز مصرف نسبت به کاهش ۱۰ درصد مصارف خود اقدام کنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بیشترین میزان مصرف در سال جاری تاکنون در تاریخ یکم تیرماه ۹۹ ساعت ۲۱ پیک بار استان تاکنون به میزان ۲۹۹ مگاوات ثبت شده است.

 

مهندس دادگر با اشاره به توصیه های مدیریت مصرف برق جهت همکاری مشترکان برق اظهارکرد:با توجه به روزهای گرم پیش رودر تابستان جاری و افزایش مصرف برق، نیاز به اعمال تدابیر مدیریت مصرف از جانب مشترکان در سطح استان خراسان جنوبی است که امید است کماکان با همراهی مشترکین شرایط تامین برق پایدار و بدون خاموشی فراهم گردد.

 

وی عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف مانند جاروبرقی، لباسشویی اتو و … در ساعت های پیک بار و انتقال آن به ساعات دیگر، تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی دمای آسایش (۲۴ تا ۲۵ درجه) و عدم استفاده از کولرهای آبی روی دور تند آنها.،استفاده از روشنایی طبیعی روز برای اماکن مسکونی، اداری و … و پرهیز از روشن مودن چراغها در طول روز را از جمله اقدامات مدیریت مصرف برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی راه اندازی سیستم های سرمایشی هم زمان با شروع ساعات کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از خاتمه ساعت کار اداری، خاموش کردن وسایل برقی اعم از کامپیوتر ها، پرینترها و از مدار خارج کردن روشنایی بعد از ساعت کاری،جابجایی تعطیلی کارکنان از روز جمعه به ایام هفته و همچنین تغییرساعت شیفت های استراحت به ساعت های پیک در طول روز بریا صنایع استان واستفاده از مولدین دیزلی مشترکین برای تولید برق در ساعات پیک بار و برخورداری از تشویق های پیش بینی شده در این خصوص را از دیگر اقدامات مدیریت مصرف  برق در خراسان جنوبی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید   صبحگاه مشترک ایمنی شرکت های توزیع برق کشور به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها