۱۶۱ پنل خورشیدی بین مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی توزیع شد

معاون کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی گفت:از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۶۱ پنل خورشیدی بین مددجویان این نهاد توزیع شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ سید رضا حسینی اظهار داشت : خراسان جنوبی با داشتن ۳۲۰ روز آفتابی ظرفیتی بالقوه در تولید انرژی خورشیدی است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد، از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۶۱ پنل خورشیدی پنج کیلو واتی بین این قشر توزیع شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۵۷ مورد طی سال ۹۷، ۵۳ مورد طی سال ۹۸ و مابقی در سال جاری به شبکه متصل شده است.

حسینی افزود: توزیع و نصب ۲۸ پنل خورشیدی هم در دست اجرا است.

وی بیان کرد: طی سال گذشته و امسال متقاضیان به ازای هر پنل خورشیدی ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کیلو وات به قیمت هزار و ۴۰ تومان ازمتقاضی خریداری می شود، گفت: هر پنل ماهیانه یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارد.

حسینی بیان کرد: در حال انعقاد تفاهم نامه ای با استانداری هستیم که در حجم وسیعی، توزیع و نصب پنل خورشیدی داشته باشیم.

۴۳۲ مددجو شاغل شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری بیان کرد: در چهارماهه سال جاری ۳۰ مددجو از طریق کاریابی ها و ۴۰۲ نفر هم از طریق طرح های اشتغال شاغل شده اند.

حسینی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹۴ مربع فرش به ارزش هشت میلیارد ریال توسط مددجویان کمیته امداد استان بافته شده است.

بیشتر بخوانید   بهره‌مندی ۳۰۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در سال جاری ماهه سال جاری ۲۱۳ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۱۰۳ نفر آموزش‌های مقدماتی، شش نفر آموزش‌های مهارتی و ۱۰۴ نفر هم آموزش‌های پایدارسازی و توسعه را فراگرفته‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: در چهار ماهه سال جاری ۱۵ خانوار خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج شده‌اند.

منبع: مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها