۶۱درصد مدارس خراسان جنوبی غیرمقاوم و تخریبی است/کمبود فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به کمبود شدید فضاهای آموزشی در استان گفت: ۶۱ درصد مدارس استان غیر مقاوم و تخریبی است.

به گزارش”  پیام خاوران “ ، محمود چاوشان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: رسالت اصلی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در قالب مطالعه و طراحی فضاهای آموزشی، ساخت و توسعه، مقاوم سازی، تأمین تجهیزات استاندارد سازی گرمایشی و جذب مشارکت مردمی است.

 

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۲ منطقه آموزشی داریم، تصریح کرد: سه هزار کلاس درس با ۱۷۰ هزار دانش اموز فعال است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۸ درصد مدارس استان باید مقاوم سازی شود، گفت: ۳۹ درصد مدارس استان مستحکم و استاندارد و ۱۳ درصد تخریبی است.

 

وی در خصوص سرانه فضای آموزشی در استان گفت: میانگین کشوری هم اکنون ۵.۲۰ متر مربع و در استان ۷.۲۳ مربع است.چاوشان با اشاره به اینکه تا استاندارد سرانه فضای آموزشی که ۸.۳۰ متر مربع است فاصله داریم، عنوان کرد: ۱۷۵ پروژه عمرانی در دست اجرا داریم.

 

وی ادامه داد: این پروژه‌ها ۵۰۸ کلاس درس با زیر بنای ۷۳ هزار و ۳۵۲ متر مربع را شامل می‌شود که برای اتمام این پروژه‌ها بیش از دو میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال مورد نیاز است.

 

مشارکت خیران در اجرای ۱۵۵ پروژه آموزشی استان

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع پروژه‌های در دست احداث ۱۵۵ پروژه مشارکتی است، گفت: در پروژه‌های مشارکتی حداقل ۳۰ درصد اعتبار را خیرین تأمین می‌کنند.

 

وی با اشاره نیاز بسیار شدید استان به فضاهای آموزشی عنوان کرد: بیش از ۳۶۰ کلاس درس در استان مورد نیاز است که ۲۴۰ کلاس مورد نیاز در سایت‌های مسکن مهر شهرستان بیرجند است.

بیشتر بخوانید   فراخوان ثبت نام در رویداد ملی نوآوری در مشارکت‏‏های اجتماعی (نما) اعلام شد

 

چاوشان با اشاره به اینکه ۳۶ مدرسه استان به صورت دونوبته اداره می‌شود، تصریح کرد: این مدارس ۳۶۰ کلاس درس را شامل می‌شوند که اکثر فضاهای آموزشی تخریبی را شامل می‌شوند.وی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۶ میلیارد تومان کمک‌های خیرین در امر مدرسه سازی استان جذب شده است.

 

بهره برداری از ۱۷۶ کلاس درس در سال تحصیلی جدید

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در خصوص استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس استان هم گفت: هزار و ۸۶ کلاس درس استان هم اکنون از سیستم‌های گرمایشی استاندارد بهره مند هستند.

 

به گفته وی هزار و ۶۷ کلاس درس در استان نیز هنوز سیستم‌های گرمایشی استانداردی ندارند که از ابتدای امسال کار استاندارد سازی ۲۴۸ کلاس اجرا شده است.

 

چاوشان به اقدامات ۵ ماهه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در تکمیل فضاهای آموزشی ۱۷۶ کلاس درس را تا مهرماه تحویل خواهیم داد.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

منبع: مهر

انتهای پیام

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها