مشترکان برق در خراسان جنوبی ۱٫۸ میلیارد تومان پاداش همکاری گرفتند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۱۲۰۵مشترک برق صنعتی و کشاورزی امسال برای کاهش مصرف در پیک بارتفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش ” پیام خاوران ” مهندس مهدی دادگر در مراسمی که به منظور تجلیل از شرکت کویر تایر به عنوان یکی از شرکت های همکار در اجرای طرح کاهش پیک بار برگزار شد با قدردانی از همکاری ارزشمند این واحد به عنوان یکی از بزرگترین صنایع استان اظهار داشت: با تفاهم نامه هایی که امسال با بخش صنعت وکشاورزی استان به امضا رسید بالغ بر ۵۷ مگاوات ظرفیت غیرهمزمان و حدود۳۵ مگاوات هم به شکل همزمان در برخی روزها کاهش پیک مصرف صورت گرفت که مشترکان صنعتی ازجمله کویر تایر با همکاری خوب این وضعیت مطلوب را رقم زدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۱۸مشترک از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور با عقد تفاهم نامه با این شرکت همکاری داشته اند افزود: در سال ۹۸، یک میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان پاداش به مشترکان کشاورزی، صنعتی و سایر که در پیک بار،به کاهش مصرف برق کمک کرده اند، پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: صنایع اگر در زمان پیک مصرف، بازه زمانی ۱۱ تا ۱۵ و ۱۷ تا ۲۳ مصرف خود را کاهش دهند، به میزان مصرف انرژی صرفه جویی شده، با ضرایب تشویقی بالاتر از نرخ تکلیفی خود، پاداش دریافت می‌کنند.

مهندس دادگر بیان کرد: همچنین صنایعی که تعطیلات تابستانی یا تعمیرات فصلی خود را از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور برنامه ریزی کنند و میزان کاهش بار آن‌ها به صورت ۲۴ ساعته باشد، معادل کل انرژی صرفه جویی شده پاداش همکاری می‌گیرند.

وی اظهارکرد: صنایع می توانند با امضای تفاهم نامه، آمادگی خود را برای کاهش بار بر طبق زمان بندی شرکت توزیع برق استان اعلام و در طرح ذخیره عملیاتی صنایع شرکت ‌کنند و از پاداش آمادگی و پاداش‌های مربوطه بر اساس مدت زمان مدیریت بار استفاده کنند.

بیشتر بخوانید   رشد درآمدهای خراسان جنوبی ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری

مهندس دادگر خاطر نشان کرد: کشاورزان نیز با توجه به ساعت‌های اوج بار، اگر مصرف خود را در زمان پیک به صفر برسانند، قبض برق آن ماه برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود و در صورت محدودیت، در روز‌های همکاری و حتی ساعت‌های همکاری نیز میزان پاداش با توجه به مدت زمان همکاری محاسبه و در قبض پرداختی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد : سایر مشترکان از جمله ادارات، مشترکان تجاری و … نیز در صورت امضای تفاهم نامه و کاهش مصرف در زمان پیک، به میزان انرژی صرفه جویی شده از پاداش‌های مدیریت مصرف بهره مند می‌شوند.

مهندس دادگر با قدردانی از اقدامات ارزشمند وپویایی ونوآوری در شرکت کویر تایر در راستای مدیریت مصرف وکاهش پیک بار اظهار داشت: از فعالیت و پویایی که در کویر تایر ایجاد کرده بسیار خرسند هستیم و این مجموعه از جمله مشترکان خوب شرکت توزیع نیروی برق استان است.

وی با بیان اینکه شرکت کویر تایر درسال گذشته ۲۰۱ میلیون تومان پاداش دریافت کرده و امسال هم ۷۰ روز همکاری داشتند که پاداش آن محاسبه خواهد شد افزود: امید است این همکاری‌ها با وزن و مقیاس بالاتری برای تابستان سال آینده نیز ادامه یابد و ما نیز در این راستا آماده طرح‌های تشویقی هستیم.

مهندس دادگر با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یکی از شرکت‌های پیش رو در سطح کشور در کاهش تلفات است، تصریح کرد: با برنامه‌ها و پروژه‌هایی که تعریف شده است، نرم تلفات در حد ۷ درصد است و در این راستا از میانگین کشوری جلوتر هستیم. همچنین در میزان سرانه خاموشی که به مشترکان اعمال می‌شود نیز یک هفتم میانگین کشوری قرار داریم و تمام خاموشی‌ها کنترل می‌شود‌.

بیشتر بخوانید   شهرداری برای رعایت عفاف و حجاب  در پارک‌ها تدابیر لازم را انجام دهد

*کویرتایر از مشترکان خوش حساب در پرداخت به موقع قبوض برق

معاون فروش وخدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ازکویرتایر به عنوان یکی از مشترکان خوش حساب در پرداخت به موقع قبوض برق نام برد وضمن تشکر اظهارکرد: کویرتایر به عنوان یکی مشترکان قدیمی از سال ۸۷ با شرکت برق در کاهش پیک بار همکاری داشته وپای ثابت این برنامه بوده است.

محسن بخشایی ادامه داد: امسال مجموعه شرکت برق ظرفیت همکاری در بخش صنعت را گسترده تر کرده است و زمان پیک مصرف نیز دردو زمان به بخش صنایع وکشاورزی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود شرکت کویر تایر تعطیلات و تعمیرات خود را به بازه تابستان منتقل کنند تا از پاداش بیشتری بهره مند شوند. یادآور شد: این شرکت در خصوص رعایت الگوی مصرف نیز جزو شرکت‌هایی بوده که این مهم را به خوبی رعایت کرده است.

*همکاری ۵۷ مگاواتی واحدهای صنعتی استان در ساعات اوج مصرف برق

معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بااشاره به وضعیت صنعت برق در کشور واستان گفت: امسال وضعیت تولید به اندازه مصرف بود اما اگر مصارف یک مقداری افزایش پیدا می‌کرد امکان خاموشی ممکن بود در کشور اجرایی شود.

مهندس هادی منصوریان ادامه داد: امسال در پیک بار، مصرف حدود یک درصد در کشور افزایش پیدا کرده و دلیل آن هم همکاری صنایع بزرگ کشور بوده است اما مصرف صنایع ۱۱ درصد در غیر ساعات پیک مصرف نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت کویرتایر هرساله همکاری خوبی داشتند، ادامه داد: واحدهای صنعتی استان ۵۷ مگاوات د ر ساعات اوج مصرف، همکاری داشتند.

بیشتر بخوانید   انعقاد تفاهم نامه همکاری بين ستاد اقامه نماز وشرکت توزيع نيروی برق خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه همکاری واحدهای صنعتی از روز ۲۶ مرداد قطع شده،است گفت: پیک بار دراین روز ۲۹۱.۵ و در شب ۳۰۸.۵ مگاوات رخ داده که نشان دهنده این است که همکاری صنایع تا چه میزان موثر بوده است.

منصوریان با بیان اینکه ۲۱ درصد مصرف برق استان دربخش صنعت و ۳۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت: بیش از ۵۰ درصد مصرف برق استان در بخش تولید است که این امر موجب افتخار ماست.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها