توزیع بیش از۶ هزار میلیاردریال اعتبار در خراسان جنوبی  

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در مجموع دراعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بیش از ۶ هزارو ۵۶۶ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۶۴۹ طرح عمرانی و ۲ هزار و ۳۸۱پروژه در استان توزیع شد.

حمید جهانشاهی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار “پیام خاوران ”  با بیان اینکه ۴۲ درصد اعتبارات ذکر شده در امور اقتصادی هزینه شد، اظهار داشت: همچنین ۲۶ درصد در امور مسکن، عمران شهری و روستایی، ۱۵ درصد در امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری و ۱۷ درصد در سایر امور توزیع شد.

وی ادامه داد: پس از اخذ پیشنهاد تخصیص و همچنین بررسی عملکرد و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی، صدور ابلاغیه‌های تخصیص به دستگاه‌های اجرایی انجام گرفت که از سرجمع اعتبارات عمرانی ۴۱٫۹۵ درصد تخصیص صادر شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: در ادامه، پروژه‌هایی که مشمول کمیسیون ماده ۲۳ می‌شدند شناسایی شده و دستورالعمل و فرم‌های کمیسیون ماده ۲۳ به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال شد. پس از بررسی فرم‌های تکمیل شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و تایید یا اصلاح فرم‌ها، این پروژه‌ها در کمیسیون ماده ۲۳ استانی مطرح و در نهایت نیز تاییده اعضا برای تعداد ۲۳ پروژه در استان اخذ شد.

وی تصریح کرد: با هدف بررسی عملکرد، عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی دستگاه‎های اجرایی مطابق با موافقتنامه‎های مبادله شده، بازدید از پروژه‌ها عمرانی توسط کارشناسان سازمان و دبیران کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها صورت گرفت.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: پس از اخذ اطلاعات از دستگاه‌های اجرایی، گزارشی از پروژه‌های عمرانی مهم و اولویت دار استان به تفکیک در هر بخش تنظیم شد.

جهانشاهی افزود:  امسال نیز پس از ابلاغ اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه کشور، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تشکیل و اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه استانی و همچنین سهم اعتبارات عمرانی شهرستان‌های استان مصوب شد.

بیشتر بخوانید   حجت الاسلام و المسلمین عالی: عامل فتنه و تهدید در منطقه رژیم صهیونیستی است

وی افزود: در ادامه ضمن اخذ پیشنهادات پروژه از دستگاه‌های اجرایی و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها برگزار و پروژه‌های هر شهرستان به تصویب رسید.

جهانشاهی با تاکید بر اینکه پروژه‌های مصوب سفر استاندار در اولویت تامین اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قرار گرفت، گفت: همچنین پروژه‌های عمرانی مصوب کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و روند مبادله موافقتنامه‌های مربوطه نیز آغاز شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهمی که دولت در قالب بودجه سال گذشته و امسال دنبال می‎کند فراهم کردن زمینه استفاده از توان بخش خصوصی و تعاونی برای تکمیل طرح‎های عمرانی است، گفت: براساس تبصره ۱۹ قانون بودجه، ظرفیت مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی در عمران کشور فراهم شده است. در این راستا پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری شهرستان‌ها احصا شده و در ادامه با تصویب این پروژه‌ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها، واگذاری به بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی یکی از وظایف عمده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را، انجام نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در کشور اعلام و اظهار کرد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی مدارك و مستندات مرتبط با شاخص‌های ارزيابی در سامانه مربوطه را وارد و کارشناسان حوزه معاونت برنامه و بودجه پس از بررسی و تایید مستندات بارگزاری شده در سامانه، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته را ارزیابی کردند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی همچنین به اهم وظایف معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان اشاره و بیان کرد: انجام امور مربوط به توزيع و تهيه ابلاغ درآمدهای استانی، اعتبارات هزينه‌ای، تملك دارايی‌های سرمايه‌ای، تملك دارايي‌هاي مالي و رديف‌هاي متفرقه، بررسي و مبادله موافقتنامه‌هاي اعتبارات هزينه‌اي، تملك دارايي‌هاي سرمايه اي، تملك دارايي مالي و رديف‌هاي متفرقه با دستگاه‌هاي اجرايي و انجام امور مربوط به تخصيص اعتبارات هزينه‌اي و تملك‌دارايي‌هاي سرمايه‌اي و مالي از اهم این اقدامات است.

بیشتر بخوانید   اهدای محموله اقلام بهداشتی اتاق های بازرگانی کشور به بیمارستان های خراسان جنوبی

جهانشاهی همچنین نظارت و ارزشيابي بر فعاليت‌هاي هزينه‌اي، طرح‌ها و پروژهاي تملك دارايي سرمايه‌اي و مالي به منظور مطابقت عمليات انجام شده با برنامه‌ها و اهداف پيش بيني شده، تهيه و تدوين گزارش‌هاي سالانه اقتصادي و اجتماعي استان، پيگيري امور مربوط به تحقق وصول درآمدهاي دستگاه‌هاي اجرایي و مشاركت در انجام امور مربوط به برنامه‌ريزي منطقه‌اي و تهيه طرح‌هاي آمايش سرزميني استان، مشاركت در تهيه و تدوين برنامه‌ها و سياست‌هاي كلان امور اشتغال و سرمايه‌گذاري، جمعيت، بررسي چگونگي و نقش سرمايه‌گذاري‌هاي بخش غيردولتي و مشاركت‌هاي عمومي و غيردولتي در اقتصاد استان را از دیگر اقدامات دانست.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها