فرماندار نهبندان خواستار شد:ارتقای بیمارستان و تکمیل اورژانس بیمارستان شهید آتشدست

فرماندار نهبندان ارتقاء بیمارستان ۳۲ تختوابی شهید آتشدست به ۹۶ تختخوابی و تکمیل اورژانس این بیمارستان را از معاون وزیر بهداشت خواستار شد.

به گزارش ” پیام خاوران ” مجید بیکی در بازدید جان بابایی معاون وزیر بهداشت در بیمارستان شهید آتشدست شهرستان نهبندان با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار کرد: شهرستان نهبندان در سال ۱۳۶۸ از بخش به شهرستان ارتقاء یافت و هم اکنون دارای دو بخش و دو نقطه شهری است، همچینن جمعیت نهبندان ۵۲ هزار نفر است که ۶۰ درصد آنها در نقاط روستایی و ۴۰ درصد در نقاط شهری زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه وسعت این شهرستان بیش از ۲۶ هزار کیلومتر مربع است که ۱۷ درصد مساحت استان را شامل می شود، گفت: جمعیت نهبندان کمتر از هفت درصد جمعت استان است ولی یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی داریم که با مجموع تخت های اورژانس و آی سی یو ۴۱ تخت هست.
فرماندار نهبندان تصریح کرد: شهرستان نهبندان دارای ۱۱  پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۱۰ مرکز بهداشت و ۳۷ خانه بهداشت است که مجموع مراجعین به تنها بیمارستان این شهرستان بیش از ۱۱۰ هزار نفر هست.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۹ دکتر متخصص در این بیمارستان فعالیت می کنند، گفت: بیمارستان آتشدست نهبندان تنها مرکزی است که در شهر و شهرستان پزشک متخصص دارد و مراجعین عمده شهرستان در این مرکز از ارائه خدمات بهره مند می شوند.
فرماندار نهبندان به پراکندگی شهرستان و هزینه بر بودن ارائه خدمات پزشکی اشاره کرد و افزود: مطالبات مردم در طرح تحول سلامت بسیار زیاد است همچنین نهبندان با اولین نقاط درمانی فاصله زیادی دارد چرا که ۲۰۰ کیلومتر تا  مرکز  استان بیرجند و ۲۷۵ کیلومتر تا زاهدان فاصله داریم.
بیکی بهسازی و تکمیل اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان را از مطالبات مهم مردم نهبندان عنوان کرد و گفت: تاخیر فراوانی در تکمیل این پروژه وجود دارد، همکاران شبکه بهداشت و بیمارستان شهید آتشدست با سختی های فراوان بیش از هفت ماه هست که درگیر مستقیم با بیماری کرونا هستند و با محدودیت های جدی فضا روبرو هستند.
فرماندار نهبندان ارتقاء بیمارستان شهید آتشدست را از مطالبات مردم عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰ سال از شهرستان شدن نهبندان می گذرد و جا دارد این بیمارستان تعداد تخت آن افزایش یابد. فرماندار نهبندان با اشاره به جمعیت بالای شهرستان گفت: انتظار این است که بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید آتشدست مصوب شود.
 بیکی با بیان اینکه یک و نیم میلیارد تومان برای پانسیون پزشکان اعتبار نیاز است، گفت: پزشکانی که از سایر نقاط به این شهر می آیند که کمترین خدمات رفاهی را دارند، لذا باید فضای مناسب برای استقرار داشته باشند.
 وی با بیان اینکه برای احداث دو پایگاه اورژانس جاده ای در نهبندان مجوز داریم، گفت: ولی برای این دو پایگاه ساختمان و تامین آمبولانس هنوز صورت نگرفته است؛ همچنین در زمان استفاده پزشکان متخصص از مرخصی، پزشک جایگزین نداریم.
فرماندار نهبندان از نبود امکانات تخصصی استقرار اورژنس هوایی در نهبندان خبر داد و گفت: به دلیل حوادث جاده ای زیاد و فوتی های زیادی در مسیرهای منتهی به نهبندان لازم است اورژانس هوایی استقرار و خدمات ارائه دهد.
بیکی گفت: آمبولانس های نهبندان باید ۱۵۰ کیلومتر برای خدمات رسانی به بیماران روستایی را  طی کنند، لذا تقاضا داریم سفر معاون وزیر به نهبندان سفر پر خیر و برکتی باشد.
انتهای پیام/
چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   پوشش دیجیتال در استان خراسان جنوبی کامل شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها