۱۳۰۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان سال به شبکه همراه متصل می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال تعداد روستاهای متصل به شبکه همراه در خراسان جنوبی، به ۱۳۰۰ روستا افزایش می‌یابد.

به گزارش “پیام خاوران “مصطفی بهی  اظهار کرد: در ابتدای دولت دوازدهم ۱۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه همراه متصل بودند که این تعداد، اکنون به ۷۰۰ روستا رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ سایت جدید برای توسعه شبکه همراه در روستاهای خراسان جنوبی در حال اجراست که با اتمام آن‌ها تا پایان سال، ۱۳۰ روستای دیگر به شبکه همراه متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون اجرای ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری برای توسعه کیفی ارتباطات روستایی استان در دست اقدام است، یادآور شد: در خصوص پهنای باند مورد نیاز، مشکلی در استان وجود ندارد.

بهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و با اجرای طرح اتصال روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات، تا پایان سال جاری قریب به اتفاق روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به این شبکه متصل و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند که هزینه‌های اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی USO تامین شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   راه اندازی سه سايت تامين كننده پوشش همراه روستايی در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها