مهار کرونا نیازمند ایجاد احساس مسئولیت جمعی است

جانشین رییس ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: برای مهار کرونا باید احساس مسئولیت جمعی را در خود به وجود بیاوریم و همه ما در زمینه مدیریت شرایط موجود و انجام وظیفه درخصوص مهار بیماری احساس مسئولیت کنیم.

به گزارش “پيام خاوران ”  محمد حسینی که روز شنبه در غیاب ناشی از کسالت سرپرست استانداری ریاست نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا را به عهده داشت، افزود: همه ما باید از حالت رفع تکلیف خارج شده و فراتر از وظیفه محوله به این موضوع ورود کنیم.

وی با اشاره به مصوبات ستاد کرونا که در همه کشور لازم الاجراست تصریح کرد: به علت کارآمدی هرچه بیشتر مصوبات، لازم است نسبت به بومی‌سازی آنها اقدام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: اجرای مصوبات ستاد کرونا به عنوان امر بسیار مهمی است که باید به صورت شفاف و روشن در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چالش اصلی ما سلامت آحاد افراد جامعه است، متذکر شد: در این راستا باید بین همه نهادها و دستگاه‌ها هم‌افزایی شکل بگیرد و در شرایط فعلی آسیب ما از جزیره‌ای برخورد کردن است.

حسینی گفت: هر دستگاه و نهادی ملزم به رعایت بخشنامه‌های بالادستی است در حالی که باید اجرای مصوبات ستاد کرونا در اولویت کار قرار گیرد.

وی به مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره و اظهار داشت: به جهت نظارت بیشتر بر اجرای درست مصوبات ستاد کرونا، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی به ریاست وزیر کشور شکل می‌گیرد تا درخصوص اینکه مصوبات ضمانت اجرایی داشته باشند، تصمیماتی اتخاذ شود.

جانشین رییس ستاد استانی مدیریت کرونا به برگزاری جلسات در دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، برگزاری جلسات با بیش از ۱۵ نفر ممنوع است و بقیه افراد باید از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت تصویری در جلسه حضور داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید   17 بیمارکرونایی خراسان جنوبی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

بيشنر بخوانيد

تغییر ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی به منظور کاهش مصرف برق از فردا

استخدام ۵۰۹ نفر با آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی

 

وی از مصوبه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی گفت و با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته ناشی از نظارت بازرسان کمیته اجتماعی ستاد کرونا گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نسبت چند وقت قبل، وضعیت بهتری دارند اما در مجموع میزان رعایت نکات توسط کارمندان و ارباب رجوع ۶۰ درصد است که آمار مطلوبی نیست و باید ارتقا پیدا کند.

حسینی از نتایج ارزیابی و نظارت‌ها گفت و افزود: طبق کارشناسی‌های صورت گرفته، پایانه‌های مسافربری و پاساژها بدترین شرایط را داشته‌اند و نانوایی‌ها، بانک‌ها و رستوران‌ها بیشترین اخطارها و تذکرات را دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه به موضوع رعایت موازین بهداشتی در واحدهای صنفی با جدیت بیشتری باید ورود شود، گفت: در بحث اجرای برنامه‌ها، دستگاه‌ها حتماً باید پیوست کرونایی داشته باشند و قبل از انجام هر اقدامی، وضعیت را تحلیل کنند و ببینند کاری که انجام می‌دهند چقدر می‌تواند به عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها بینجامد.

وی با اشاره به موضوع توزیع مرغ و روغن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سازمان صمت با افزایش مراکز عرضه، مدیریت زمان توزیع، ملزم کردن اصناف به رعایت ضوابط بهداشتی و سایر اقدامات از ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها و زیر پا گذاشتن پروتکل‌ها جلوگیری کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: برای کنترل جمعیت و ممانعت از ایجاد ازدحام در آرامستان‌ها هم باید با جدیت بیشتری ورود کنیم و از توان نیروی انتظامی در این زمینه بیشتر استفاده شود.

بیشتر بخوانید   بوسه خداحافظی فرزند بر مرکب پدر /یک عکس وهزاران حرف ...

وی در بخشی از سخنانش به میزان شیوع بیماری و ۲ پیک قبلی اشاره کرد و در مقایسه با شرایط کشور و دیگر مناطق دنیا به این نتیجه رسید که در ایران شرایط عکس کشورهای اروپایی شده و بی‌تفاوتی‌ها نسبت به رعایت موازین بهداشتی، آمار شیوع بیماری را افزایش داده است.

حسینی تصریح کرد: شیوع بیماری سبب شده به سالمندان بالای ۶۵ سال استان، آسیب جدی وارد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز به عنوان دبیر جلسه توضیحات جامعی درخصوص آمار شیوع بیماری، سفر اخیر معاون وزیر بهداشت به استان، نتیجه بازرسی‌های صورت گرفته در واحدهای صنفی و ادارات ارائه کرد.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

محمد دهقانی از تاثیر تذکرها در بهبود شرایط واحدهای صنفی هم گفت و خاطرنشان کرد: جلسات ستاد کرونای استان، معمولا بعد از جلسات ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود اما طی ۲ هفته گذشته که روز شنبه ۲۶ مهرماه تعطیل رسمی بود و هفته قبل هم اعضای ستاد ملی کرونا در حسینیه امام خمینی (ره) با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که این دیدار بدون حضور تصویری استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد، لذا به همین دلیل طی ۲ هفته گذشته ستاد کرونا در استان تشکیل نشد.

این نشست با حضور فیزیکی جمعی از اعضا و ارتباط تصویری فرمانداران شهرستان‌های ۱۱ گانه استان برگزار شد و اعضای حاضر به توضیحات جامعی درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای مهار بیماری و موانع موجود پرداختند.

منبع:ايرنا

انتهاي پيام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها