پایانی بر تراژدی خام فروشی زرشک

مدیرعامل کارخانه کنسانتره قاین گفت: توانستیم ظرفیت‌های خود را در دو سال اخیر افزایش دهیم و منجر به ارزآوری در کشور و جلوگیری از خام‌فروشی شویم.

به گزارش “پیام خاوران “،جواد درزی اظهار کرد: اکنون با فعالیت کارخانه کنسانتره زرشک، یاقوت سرخ دیگر خام فروشی نشده و زرشک تولیدی کشاورزان خراسان جنوبی، مواد اولیه تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک جهان می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون زرشک، محصولی که همیشه به صورت خام به فروش می‌رسیده، حال با تلاش ۵۵ کارگر به کالایی ارزشمند تبدیل شده است

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد محصولات این کارخانه در داخل کشور و باقی در آن سوی مرزها به فروش می‌رسد، افزود: توانستیم ظرفیت‌های خود را در دو سال اخیر افزایش دهیم و منجر به ارزآوری در کشور و جلوگیری از خام‌فروشی شویم.

مدیرعامل کارخانه کنسانتره قاین با بیان اینکه قسمتی از محصولات به کشورهای ترکیه، ارمنستان، افغانستان، کره جنوبی و ژاپن صادر می‌شود، تصریح کرد: در این کارخانه، علاوه بر کنسانتره زرشک، کنسانتره آلبالو، انگور، انار، خرما و سیب را نیز تولید می‌کنیم.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

درزی با بیان اینکه ۲۰ درصد زرشک تولیدی استان تبدیل به کنسانتره زرشک می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال هزار تن کنسانتره زرشک در این واحد تولیدی تولید شود و روانه کارخانجات تولید آبمیوه شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   اولین کارخانه فرآوری طلای خراسان جنوبی بهره برداری شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها