«کمک مؤمنانه» به سبک موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای شروع رزمایش «کمک مؤمنانه» اوقاف استان در زمینه‌های مختلف مباحث فرهنگی، اجتماعی، ازدواج جوانان و حوزه بهداشت و درمان حضوری فعال دارد.

به گزارش “پیام خاوران “،حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور با اشاره به اجرای نهضت «کمک مؤمنانه» در راستای لبیک به بیانات رهبری، اظهار کرد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و آسیبی که بر قشر ضعیف جامعه وارد شد پویش مردمی «کمک مؤمنانه» در کشور راه‌اندازی شد.

وی بیان داشت: در همین راستا طرح ضیافت همدلی کمک مؤمنانه با هدف حمایت از نیازمندان راه‌اندازی و از ظرفیت خیرین و عواید موقوفات برای اجرای این طرح استفاده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای شروع رزمایش «کمک مؤمنانه» اوقاف استان در زمینه‌های مختلف مباحث فرهنگی، اجتماعی، ازدواج جوانان و حوزه بهداشت و درمان حضوری فعال دارد، عنوان کرد: همچنین طرح «احسان ماندگار» با هدف توزیع بسته‌های کمک معیشتی در استان اجرا شد.

 

بیشتر بخوانید

موقوفات عام از پرداخت عوارض و مالیات معاف هستند

 

بخشی‌پور از کمک سه میلیارد و و ۲۰۰ میلیون تومانی اوقاف به آسیب‌دیدگان کرونا و نیازمندان استان خبر داد و افزود: این کمک‌ها در قالب سبدهای غذایی و بسته‌های بهداشتی و غذای گرم بوده که از محل درآمد موقوفات جهت مقابله با کرونا هزینه شده است.

وی مطرح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۹۸۹ بسته غذایی بین نیازمندان از محل درآمد موقوفات توزیع شده که ارزش هر بسته غذایی ۳۵۰ هزار تومان بوده و شامل مواد غذایی مختلفی از جمله برنج، ماکارونی، روغن، رب گوجه‌فرنگی و چای بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی توزیع چهار هزار و ۱۶۰ بسته بهداشتی و ۷۴ هزار و ۸۸۵ پرس غذای گرم بین نیازمندان و بیمارستان‌های استان را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر و عنوان کرد: برای کمک به مردم، امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور و تلاش واقفان، خیران و متولیان موقوفات است.

بیشتر بخوانید   شیوع کرونا در خراسان جنوبی وارد مرحله فامیلی شده است

بخشی‌پور از تولید و توزیع ۹۷ هزار و ۳۳۰ عدد ماسک در استان خبر داد و گفت: این ماسک‌ها مطبق با استاندارد‌های حوزه بهداشت و درمان از محل موقوفاتی که نیت آن دارو ودرمان است، در خراسان‌جنوبی تولید و بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی با اشاره به اجرای طرح «مهر فاطمی» در استان، گفت: تعداد موقوفات مرتبط با ایام فاطمیه در استان ۷۴ مورد بوده  لذا به‌منظور اجرای طرح «مهر فاطمی»، توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی و غذای گرم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

منبع :فارس

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها