توزیع تبلت و گوشی هوشمند بین مدارس شهرستان سربیشه

مدیر آموزش و پرورش سربیشه گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند جهت بهره مندی دانش آموزان بین مدارس شهرستان توزیع می‌شود.

به گزارش “پيام خاوران “ ، بهلگردی مدیر آموزش و پرورش شهرستان سربیشه در نشست کارگروه فضای مجازی و شبکه شاد گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند جهت بهره مندی دانش آموزان شهرستان از آموزش غیرحضوری بین مدارس شهرستان توزیع می شود.

 

وي افزود: این تعداد تبلت و گوشی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و خیرین با هدف رفع مشکل آموزش غیر حضوری بین دانش آموزان شهرستان سربیشه توزیع می‌شود.

 

بهلگردی با بیان اینکه ۶۰ درصد از دانش آموزان شهرستان سربیشه به شبکه شاد دسترسی دارند، ادامه داد: دانش آموزان مناطق مرزی و کم برخوردار از شبکه شاد به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و تبلت محروم هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد معلمان در شبکه شاد فعالیت دارند، بیان کرد: معلمان با تهیه درسنامه وبسته‌ های حمایتی آموزش‌ های لازم را در اختیار دانش آموزانی قرار می‌دهند که به شبکه شاد متصل نیستند و نمی‌گذارند که جریان آموزش برای این دانش آموزان قطع شود.

 

وي یکی از رسالت‌های مهم در آموزش و پرورش شهرستان را حمایت‌ های مادی و معنوی از دانش آموزان مناطق مرزی و محروم عنوان کرد و تصریح کرد: جهت حمایت از دانش آموزان کمتر برخوردار استفاده از ظرفیت خیرین و شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی در دستورکار قرار دارد.

 

بهلگردی ادامه داد: در این خصوص با حمایت خیرین و اداره کل آموزش و پرورش استان بیش از ۳۰۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند تهیه شده است که از این تعداد ۱۲۳ دستگاه در مقطع ابتدایی و ۱۸۴ دستگاه در مقاطع متوسطه جهت بهره مندی دانش آموزان به مدارس تحویل خواهد شد.

بیشتر بخوانید   از گوشی محروم، از مدرسه دور/ قلم ترک تحصیل بر صفحه سرنوشت دانش آموزان کشیده می شود؟

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سربیشه تصریح کرد: با اجرای برنامه‌ های فرهنگی اقدامات مؤثری در جلب مشارکت خیرین در جهت کمک به رشد و شکوفایی استعداد‌های نهفته دانش آموزانی که به علت کمبود امکانات و تجهیزات در معرض خطر افت تحصیل هستند انجام گرفته است.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش سربیشه گفت: یکی از دلایل اصلی ترک تحصیل به خصوص در مناطق کم تر برخوردار وضعیت اقتصادی خانواده ها است که قادر به تأمین بسیاری از نیاز‌های آموزشی و تحصیلی فرزندان خود نیستند.

 

وي افزود: مشکلات مالی از لحاظ جسمی و روانی فشار مضاعفی بر دانش آموز وارد کرده است، انگیزه تحصیلی آنان را پایین می‌آورد و در نهایت منجر به ترک تحصیل دانش آموزان می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها