۲۷۰ دانش آموز خراسان جنوبی در رشته های پزشکی پذیرش شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پذیرش ۲۷۰ دانش آموز دختر و پسر استان در رشته های پزشکی و پیران پزشکی در آزمون سراسری ۹۹؛ برگ زرین دیگری بر تارک آسمان تعلیم و تربیت خطه ی قهستان زمین است.

به گزارش  “پیام خاوران ”  محمد علی واقعی در نشست هم اندیشی پیشکسوتان و صاحب نظران عرصه ی تعلیم و تربیت در استان که با حضورمدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ اظهار کرد:  دگرگونی‌های کرونایی، تهدیدها و فرصت‌های بسیاری را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد و راه‌های جدیدی به سوی آینده‌ای متفاوت را در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت گشود.

 

وی، بابیان این که شرایط زیست بوم جدید باید به صورت عینی در کتب‌ درسی به دانش‌آموزان تدریس شود؛ عنوان کرد: این بیماری تمامی رفتارها، تصمیمات زندگی و نوع فعالیت بشر را تحت تاثیر قرار داد و این چنین فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی به دوران پیش و پس از کرونا تقسیم شد.

 

بیشتر بخوانید 

دسترسی به شبکه شاد در خراسان جنوبی بهبود پیدا می کند

تمدید آموزش غیر حضوری برای ۷ شهرستان در وضعیت قرمز خراسان جنوبی

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن استان در ردیف ۳ استان برتر کشور در ده ساله اخیر و کسب رتبه نخست نمرات امتحانات کشور در سال گذشته؛ اضافه کرد: هر چند ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها غافل گی کننده بود، اما با همت معلمان و کمک سایر دستگاه های اجرایی آموزش نه تنها تعطیل نشد بلکه امروز شاهد هستیم بیش از ۹۰ درصد مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

 

واقعی با اشاره به آسیب های برگزاری کلاس های به صورت غیر حضوری، تصریح کرد: عدم برقراری ارتباط عاطفی بین دانش آموز و معلم، عدم دستیابی به مهارت زندگی اجتماعی توسط دانش آموزان دوره ابتدایی، بیماری های جسمی و روانی و تبدیل شدن دانش آموزان به کودکان کار از جمله آسیب هایی هستند که سلامت جسم، روان و تحصیل دانش آموزان را تهدید می کنند.

بیشتر بخوانید   انبار کالا سازمان اموال تملیکی خراسان جنوبی در آتش سوخت

 

وی از فعالیت جهادی معلمان استان در عرصه تولید محتوای الکترونیک و برنامه درسی در فضای مجازی و شبکه شاد به صورت ۲۴ ساعته خبرداد و  بیان کرد: خستگی و فرسایش شغلی در صورت ادامه دار شدن بیماری کرونا یکی دیگر از آسیب هایی است که در کمین فرایند یاد دهی و یادگیری نشسته است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت :  باز نگری در محتوای آموزش های غیر حضوری، آموزش اولیای دانش آموزان به عنوان دستیار معلم، ارائه راهکار برای آزمون های توصیفی دوره ابتدایی، به ویژه پایه های اول و دوم در آموزش غیر حضوری، توسعه ی زیر ساخت ها در دو بخش سخت و نرم افزاری،و ارائه برنامه ای جامع برای نحوه حضور و تدریس معلمان و آموزش نحوه مدیریت آن ها در کلاس درس غیر حضوری ضروری  دانست و افزود: لازمه ی آموزش مطلوب به صورت غیر حضوری؛ مهارت آموزی و کارآفرینی توسط معلم است؛ به طوری که این توانمندی در رفتار دانش آموز مشاهده شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

واقعی دستیابی کامل به اهداف سند تحول بنیادین را منوط به بصیرت جامعه در اولویت بخشی به مسائل تعلیم و تربیت دانست و خاطر نشان کرد: در آموزش از راه دور به ویژه در دوره ی ابتدایی و مشخصا در پایه های اول و دوم  مشارکت اولیاء در فرایند یاد دهی و یادگیری؛ متناسب با شیوه ی کار و روش تدریس معلم است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد : برنامه تدریس علمی مهم ترین اصل در آموزش غیر حضوری بوده و معلمان  با مدیریت هوشمند و هدفمند کلاس در این شیوه ، دانش آموزان را به صورت فعال در فرایند آموزش و پرورش مشارکت می دهند.

بیشتر بخوانید   آغاز جشن عاطفه‌ها در خراسان جنوبی / ‌کمک ۵۰ میلیون تومانی استاندار‌

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها