فضای سبز متصل به آرامستان بیرجند ساماندهی می‌شود

شهردار بیرجند گفت: ساماندهی فضای سبز متصل به آرامستان بیرجند در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع با بهسازی و احداث پارک محله‌ای انجام می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “، محمدعلی جاوید ضمن بازدید از محله کاظمیه و آرامستان بر بهسازی و احداث پارک محله‌ای در ابتدای خیابان کاظمیه تاکید کرد.

 

وی به احداث فضای سبز در این منطقه و جداسازی آن از آرامستان اشاره کرد و گفت: احداث پارک‌های محله‌ای در راستای افزایش سرانه فضای سبز است، همچنین از جمله برنامه‌هایی که می‌توان در راستای شاداب سازی روحیه شهروندان انجام داد.

 

بیشتر بخوانید

مرکز بیرجند شناسی راه‌اندازی می‌شود

فرهنگسرای بیرجنددهه فجر افتتاح می شود

 

در این بازدید طرح احداث پارک محله‌ای که توسط واحد مطالعات شهرداری تهیه شده است، بررسی و مصوب شد محوطه سازی، نصب وسایل تندرستی، طراحی فضای سبز و زمین بازی کودکان اجرایی شود.

 

شهردار بیرجند همچنین از اختصاص اعتبار به پروژه پارک موزه دفاع مقدس و شروع عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

جاوید در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای پژوهشی شهرداری افزود: یکی از مواردی که در این جلسه می‌توان به آن پرداخت نقش شهرداری در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است که قطعا اعتبار خاصی نیز به آن اختصاص خواهد یافت.

 

وی اظهار داشت: درخصوص اجرای پارک موزه دفاع مقدس باید دستگاه اجرایی متولی، مشخص و اعتبارات خاص استانی نیز به آن تخصیص داد شود که در صورت معرفی شهرداری، در سال آینده اعتباری از محل اعتبارات داخلی به اجرای پارک موزه دفاع مقدس اختصاص خواهد یافت.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز گفت: شهرداری نهادی است که در جنگ تحمیلی تاثیر بسزایی داشته است لذا در این راستا خاطرات رزمندگان شهرداری در دوران دفاع مقدس می‌تواند نقش شهرداری را به وضوح آشکار کند.

بیشتر بخوانید   بهره برداری ۱۸واحد تولیدی صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

سرهنگ غلامرضا فلاحی ادامه داد: دغدغه ما در حال حاضر پارک موزه دفاع مقدس است که امیدواریم با ورود شهرداری به این موضوع این پروژه اجرایی در مرکز استان اجرایی شود.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها