بهره برداری از ۶۴ طرح بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی

۶۴ طرح بهداشتی و درمانی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران “، سعید نمکی این طرح‌ها را در مراسمی با حضور مسئولان استانی در سالن پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بصورت ویدئوکنفراسی افتتاح کرد.

محمد دهقانی گفت: ۶۴ طرح در قالب یازدهمین “پویش ملی ره سلامت” با هزینه ۱۱۲ میلیارد و ۴۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در ساخت و راه اندازی این طرحها، خیران هم مشارکت موثری داشتند افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۱۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع به فضای‌های بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی اضافه شد.

افتتاح ۸ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲ پایگاه سلامت، ۵ پایگاه اورژانس، ۹ خانه بهداشت روستایی، راه اندازی ۳ واحد دیالیز در شهر‌های عشق آباد، فردوس و اسدیه، بخش ICU جدید و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان ولیعصر بیرجند، تجهیز و راه اندازی اتاق عمل، icu، nicu و زایشگاه LD وبانک خون بیمارستان فردوس، بخش CCU و NICU مرکز آموزشی درمانی قاین، راه اندازی سونوگرافی پیشرفته در بیمارستان‌های بشرویه، نهبندان و سرایان، دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان‌های نهبندان، فردوس و طبس، آزمایشگاه مرکزی قاینات، آموزشگاه بهورزی بیرجند و تحویل ۷ دستگاه آمبولانس جدید برای مراکز اورژانس جاده‌ای استان از جمله این طرح‌ها بود.

بهره برداری از این طرحها، مردم تمام شهرستان‌های استان را بهره مند می‌کند که بیشترین طرح‌ها در شهرستان‌های بیرجند و طبس است.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم با قدردانی از خدمات و زحمات کادر درمان در خراسان جنوبی اظهارامیدواری کرد بهره برداری از ۶۴ طرح بهداشتی و درمانی در شرایط سخت تحریم، خیر و برکت را برای مناطق محروم استان به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید   همکاریهای همه جانبه بین استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گسترش می یابد

آقای نمکی همچنین در این مراسم پیشنهاد داد: آموزشگاه بهورزی بیرجند که جزو ۶۴ طرح امروز بود، به نام اولین شهید مدافع سلامت خراسان جنوبی ، شهیده منصوره حسینی نامگذار شود.

منبع:صداوسیما

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها