استاندار خراسان جنوبی: استان نیاز به معرفی دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان با فرهنگ غنی و مفاخر و علمای فراوان دارای استعدادهای زیادی است و استانی محروم نیست بلکه نیازمند معرفی است.

به گزارش “پیام خاوران “،حمید ملانوری روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز بیرجند شناسی که به نام پروفسور محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای نوین ایران نامگذاری شد،اظهار داشت: می‌توان با تلاش بیشتر خراسان جنوبی را معرفی کرد چون این استان از همه نظر ثروتمند است.

وی افزود: وجود مفاخر و نخبگان سرشناس از مهمترین ظرفیت‌های استان است که باید به نسل جوان معرفی شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه در این زمینه اهمیت دارد این است که بتوانیم بین نسل امروز ‌و ‌جامعه نخبگان پیوند واحد ایجاد کنیم که بین علم و عمل پیوند قوی به وجود آید زیرا علم بدون نیروهای فنی و اجرایی در کتابخانه‌ها خواهد ماند و نیروهایی که در حوزه اجرا هستند اگر در حوزه تخصصی نباشند به بیراهه خواهند رفت.

وی گفت: مرکز بیرجند شناسی و بنیادهای مشابه، فرصت‌های خوبی برای برقراری ارتباط بین علم و عمل هستند و توسعه واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که بین ارکان توسعه و جامعه علمی، معاشرت و همنشینی باشد.

 

بیشتر بخوانید

شکست سکوت پروژه تجاری-اداری هلال بیرجند

استاندار خراسان جنوبی: پیشرفت کشور مدیون اتکا به دانش بومی است

 

ملانوری بیان کرد: معرفی نیاز واقعی استان است چون استان ما مهد پرورش علما، نخبگان، اندیشمندان و مشاهیر بزرگی است که در طول حیات خود منشأ حرکت‌‎های بزرگ علمی و توسعه‌ای در زمینه‌های مختلف بودند.

وی افزود: خراسان جنوبی پدران علم زیادی دارد و باید از این ظرفیت و پیشینه و استعدادهای موجود در جهت توسعه استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان در زمینه نیروی انسانی افرادی را پرورش داده که اهل تفکر و نظر هستند و اگر قرار است توسعه‌ای اتفاق بیفتد باید این همراهی اتفاق بیفتد به خصوص نسل جوان که نیازمند این همراهی هستند.

بیشتر بخوانید   آغاز اجرای مرحله اول طرح سراسری واکسیناسیون فلج اطفال

وی افزود: اگر قرار باشد نسل جوان در دانشگاه‌ها دانش آموخته شوند و کشور را مدیریت کنند قطعا به لحاظ فکری و اجرایی به الگوهای خوبی نیاز دارند و بهترین مکان برای معرفی چنین الگوهایی، همین مراکز و بنیادها هستند.

ملانوری به تعدد جامعه دانشگاهی و علمی استان و تکثر ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، معدنی و علمی اشاره کرد و گفت: نمی‌شود ما این ثروت‌ها را بشمریم و بگوییم خراسان جنوبی به لحاظ خدمات، زیرساخت‌ها و رفاهیات، استانی محروم است.

وی اظهار داشت: اگر قرار است حفره بین داشته‌ها و محرومیت استان از بین برود باید بین دانشگاه‌ها و زیرساخت‌های توسعه، ارتباط قوی رقم بخورد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مراکزی مانند مرکز بیرجند شناسی باید محور این پیوندها بین دانشگاه‌ها و زیرساخت‌های توسعه استان باشند و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، رسانه‌ها، تریبون‌ها و همه باید در خدمت توسعه قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: در چنین حالتی است که می‌توانیم امیدوار باشیم توسعه پایدار و همه جانبه رقم می‌خورد و نسل آینده نیز امیدوار، با جرأت و جسارت، اعتماد به نفس بالا و قدرت ریسک زیاد، فرمان توسعه استان را به دست می‌گیرد.

ملانوری از بانیان و حامیان راه‌اندازی مرکز بیرجند شناسی تشکر کرد و گفت: این مرکز برای ادامه حیات خود، نیاز به مجموعه مشورتی متشکل از اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران استان دارد که این مجموعه علمی باید با استفاده از تجربیات مناطق دیگر به تقویت مرکز بیرجند شناسی کمک کند و نتیجه آن معرفی هرچه بیشتر استان باشد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی به پایگاه‌های امداد و نجات بیشتر نیاز دارد

 

مرکز بیرجند شناسی در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند قرار دارد و با تلاش شهرداری و شورای شهر بیرجند راه‌اندازی شد.

ساختمان درشکه خانه در بیرجند که فاقد بهره‌برداری بود، با تلاش شهرداری بیرجند بازسازی و امروز با عنوان مرکز بیرجند شناسی گشایش یافت.

همچنین در این آیین از «اطلس شهر» با تلاش شهرداری بیرجند و کتاب «شوکت شرق» نوشته محمد امین ناصح رونمایی شد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها