بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی خراسان جنوبی در خوسف است

فرماندار خوسف گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی استان خراسان جنوبی در خوسف صورت گرفته و نیروگاه خورشیدی، کارخانه چدن و پارس بتن از مهمترین طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در این شهرستان بوده که تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش  “پیام خاوران “ محمدعلی آخوندی اظهار داشت: کارخانه پارس بتن که با سرمایه‌گذاری ۵۶۰ هزار یورویی به بهره‌برداری رسیده، برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی از احداث خطوط دوم تا چهارم کارخانه بنتونیت خبر داد و افزود: بیش از ۹۵ درصد تولید بنتونیت خط اول به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

فرماندار خوسف گفت: خط اول کارخانه بنتونیت با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد و برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: بیشتر معادن بنتونیت در شرق کشور وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه با بازدهی بسیار خوبی همراه بوده است.

آخوندی گفت: دیگر کارخانه در دست احداث در ناحیه صنعتی خوسف کارخانه بتن آماده است که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای تکمیل این پروژه نیاز به تسهیلات دارد که این موضوع در دست پیگیری است.

 

بیشتر بخوانید 

مجتمع گلخانه‌ای ماژان؛ آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران

توقیف ۱۴ خودرو متخلف در خوسف

 

وی از افتتاح کارخانه قطعات بتنی راهدار صنعت در دهه فجر خبر داد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری این کارخانه ۱۲۰ میلیارد ریال است و برای ۱۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

فرماندار خوسف بیان کرد: در فازهای بعدی نیز کارخانه آسفالت و سنگ شکن در این مجتمع احداث خواهد شد که می‌تواند در کنار دیگر کارخانه آسفالت شهرستان قسمتی از نیاز استان را تامین کند.

وی گفت: همچنین سومین کارخانه پودر لاستیک با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال طی ۶ ماه آینده در شهرستان خوسف به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است از همه ظرفیت‌های موجود برای حمایت از سرمایه‌گذاران استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را از نظر آمار کشاورزان نمونه کسب کرد

آخوندی افزود: شهرستان خوسف به دلیل نزدیکی به مرکز استان همچنین وجود معادن بسیار زیاد، تولید بسیار خوب محصولات کشاورزی و حمایت از سرمایه‌گذاری مکان بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

وی گفت: با وجود برخی سخت‌گیری‌های مربوط به قوانین اما با تعامل و همکاری خوبی که در این شهرستان وجود دارد، از ظرفیت‌های قانونی برای تسریع در کارهای اداری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده می‌شود.

فرماندار خوسف اضافه کرد: در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز تاکنون به ۲۱۴ طرح با اعتبار ۷۰۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال پرداخت شده که زمینه اشتغال ۹۷۸ را نفر به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

وی گفت: از محل کارگروه ملی نیز سه طرح ۵۶۳ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که از این میزان ۳۳۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

آخوندی افزود: بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور در شهرستان خوسف دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود و میزان سرمایه‌گذاری در این مجموعه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی اظهار داشت: با انجام این سرمایه‌گذاری‌ها ضمن رفع نیاز اشتغال شهرستان، قسمتی از نیروهای کار مرکز استان هم در خوسف مشغول به کار شده‌اند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها