مجتمع گلخانه‌ای ماژان؛ آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران

فرماندار خوسف گفت: در اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در ماژان اجرای عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای آغاز شده است که در این مجتمع ۳۸ قطعه زمین با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با کاربری گلخانه‌ای برای سرمایه گذاران با اولویت متقاضیان بومی پیش بینی شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ محمد علی آخوندی، در جلسه کاری با اعضای شورای بخش جلگه ماژان با بیان اینکه بسیاری از شبکه آب شرب روستاهای فرسوده است که نیاز به نوسازی دارد، اظهار کرد: نرخ هدر رفت آب در شهرستان بسیار زیاد می باشد که در راستای تعویض شبکه‌های آب شرب اقدامات بسیاری باید صورت پذیرد.

وی از اجرای تعویض هشت و نیم کیلومتر شبکه آب شرب در دهستان براکوه خبر داد و افزود: با افزایش یک حلقه چاه به شبکه آب شرب مشکل تامین آب در روزهای تعطیل و تابستان در این دهستان مرتفع خواهد شد.

فرماندار خوسف گفت: در حال حاضر به ۵۶ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که با اجرای پروژه هوایی تا پایان سال پنج روستا از چرخه آبرسانی سیار خارج می‌شود.

آخوندی ادامه داد: در پروژه آبرسانی ماهمیران ۲.۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی تخصیص داده شده و اکنون۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اجرای این پروژه‌ها، روستاهای ماهمیران،کلاته شمس و رزگ و گلگون و تجگ از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید 

توقیف ۱۴ خودرو متخلف در خوسف

 

وی تصریح کرد: پروژه تعویض و تقویت شبکه آب شرب قصبه چهکندک با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است این در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار خوسف اظهار کرد: پروژه آبرسانی روستای شیخ آباد، آرک، کمر سبز و سیب چاه نیز در بخش جلگه ماژان در حال اجراست.

آخوندی اظهار کرد: ایمن سازی ورودی شهر جدید التاسیس ماژان با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های که در مرکز بخش جلگه ماژان در دست احداث است که در حال حاضر آسفالت پروژه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید   نیروی کار، متخصص و سرمایه گذار کشور باید مدیریت شوند

فرماندار خوسف اظهار کرد: احداث اورژانس جاده‌ای، زمین چمن مصنوعی و ساختمان بخشداری از دیگر پروژه‌های مرکز بخش است که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: معادن طلای کودکان و شادان در حال احداث کارخانه‌های فرآوری هستند که با راه اندازی آن‌ها قسمتی از مشکلات اشتغال شهرستان رفع می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه در بکارگیری نیروهای اولویت با نیروهای بومی روستاهای اطراف معادن است، افزود: ماژان به عنوان یکی از مراکز مهم تولید محصولات کشاورزی این که ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در این بخش در دستور کار است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در ماژان اجرای عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای آغاز شده است که در این مجتمع ۳۸ قطعه زمین با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با کاربری گلخانه‌ای برای سرمایه گذاران با اولویت متقاضیان بومی پیش بینی شده است.

فرماندار خوسف بیان کرد: در راستای تامین زیرساخت‌های این مجتمع تاکنون چاه آب آن حفر و عملیات تسطیح اراضی، خیابان کشی و جدول گذاری آن با اعتبار ۳.۸ میلیارد تومان آغاز و قرارداد گازکشی آن با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان منعقد شده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود عملیات خیابان کشی، گازکشی، تسطیح و قطعه بندی تا ۶ ماه آینده پایان پذیرد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه تا پایان سال ۱۹ روستا در شهرستان گاز رسانی خواهد شد، یادآور شد: در بحث گاز رسانی در بخش جلگه ماژان پروژه‌های بسیار بزرگی در حال اجراست که می‌توان به گاز رسانی به دهستان براکوه و ماژان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید   فرماندارخوسف:ایمن سازی مسیر ترانزیتی خوسف- طبس اعتبار می خواهد

منبع:ایسنا

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها