صادرات ۱۰ هزار شاخه گل نرگس خراسان جنوبی به امارات

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۵ هزار شاخه گل نرگس از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است، گفت: امسال ۱۰ هزار شاخه گل نرگس از استان به امارات صادر می شود.

به گزارش “پیام خاوران “ وحید ضیائیان احمدی اظهار داشت: در سال جاری قیمت بسیاری از تولیدات گیاهی به دلیل کاهش شدید تقاضا در اثر شیوع ویروس کرونا کاهش قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع اُفت قیمت در بازار گل های زینتی به خصوص گل نرگس بسیار قابل توجه بوده است به نحوی که کشاورزان این استان بخش بسیاری از بازارهای سال گذشته خود را از دست دادند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعاون روستایی در سال جاری با عاملیت یکی از تشکل های خود در شهرستان خوسف اقدام به اجرای طرح خرید توافقی گل نرگس کرده است، افزود: تاکنون ۳۵ هزار شاخه گل نرگس از نرگس کاران خراسان جنوبی توسط این تشکل خریداری شده است.

 

بیشتر بخوانید 

سودجویی دلالان و کرونا نفس نرگس کاران خراسان جنوبی را تنگ کرده است

 

ضیائیان احمدی در ادامه عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته میزان خرید گل نرگس از نرگس کاران استان حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای حمایت از نرگس کاران استان هماهنگی هایی با استان های تهران و مشهد صورت گرفته است، ادامه داد: در حال پیگیری و رایزنی با چند شرکت دانش بنیان به جهت فرآوری این گل خوش بو هستیم و این موضوع کمک بسیاری به رونق و توسعه بازار این محصول استان خواهد کرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امسال ۱۰ هزار شاخه گل نرگس از خراسان جنوبی به کشور امارات صادر می شود، افزود: متاسفانه با کاهش میزان تولید گل طی چند روز اخیر تا این لحظه امکان خرید و ارسال این مقدار طی یک روز فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید   بیانیه سپاه انصارالرضا (ع)خراسان جنوبی به‌ مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران

ضیائیان احمدی گفت: قیمت خریداری شده گل نرگس بر اساس کیفیت و اندازه بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ تومان است و تاکنون تنها قسمتی از مطالبات گلکاران استان پرداخت شده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی در پایان با بیان اینکه خرید گل نرگس تا اوایل اسفند ماه امسال ادامه دارد، گفت: در حال حاضر نیز هر مقدار گلی که توسط نرگس کاران به این مرکز ارائه شد به طور کامل خریداری می شود.

منبع:شبستان

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها