۴۵ قطعه زمین از اراضی پادگان به شهرداری بیرجند واگذار شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۴۵ قطعه زمین بابت سهم ۱۰درصد شهرداری بیرجند از اراضی پادگان به شهرداری واگذار شد.

به گزارش“پیام خاوران “ ، وحید داعی صبح شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار کرد: ما به عنوان راه و شهرسازی قول داده بودیم در خصوص ۱۰ درصد اراضی پادگان بیرجند به شهرداری بیرجند کمک کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم موضوعی که هشت سال بین راه و شهرسازی و شهرداری بیرجند مانده بود با یک تعامل در حال حل است و ۴۵ قطعه زمین ۲۰۰ متری بابت سهم ده درصد به شهرداری تحویل دادیم.

داعی ادامه‌داد: در حال حاضر تعامل شهرداری و راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با توجه به نگاه اعضای شورای شهر و شهردار در بالاترین سطح ممکن است و ما مسئله‌ای نداریم که نتوانیم با رایزنی و گفت‌وگو آن را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن یک طرح مورد اتفاق نظام است، افزود: نام این طرح از آن رو طرح اقدام ملی نامگذاری شده است که با تغییر دولت‌ها تغییری در اجرای آن رخ ندهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: در تفاهم نامه بین سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک تعهد مطرح شده است که شهرداری‌ها تخفیفات پروانه ساختمانی مرتبط با این طرح را در بودجه سنواتی لحاظ کند.

 

بیشتر بخوانید 

پیشرفت ۷۰ درصدی جاده ترانزیتی ماهیرود

۱۲ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک – راور زیربار ترافیک رفت

 

داعی یادآور شد: در تمامی شهرداری‌های خراسان‌جنوبی این موضوع با اسناد به این تعهد در حال اجرا است.

وی گفت: اگر شهرداری نسبت به طرح اقدام ملی بودن یک پروژه شبهه و سؤالی داشته باشد می‌تواند از راه و شهرسازی استعلام کند.

بیشتر بخوانید   احیای دوباره صنایع دستی خراسان جنوبی/ مرزنشینان معاف از پرداخت مالیات شدند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ما هیچگاه با اطلاع رسانی و شفاف سازی مخالفتی نداشته‌ایم و همواره خواهان آگاه بودن رسانه‌ها از همه امور هستیم ولی در برخی از موارد نوع اطلاع‌رسانی برای ما قابل تأمل است.

محمد علی طاهری، عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: ما باید با همکاری رسانه‌ها فعالیت‌های در شورا و سایر دستگاه‌ها را تبدیل به ویترین کنیم چرا که تنها در این صورت می‌توانیم به رفع مشکلات امیدوار باشیم.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی بیان‌کرد: بیش از اینکه برایمان مهم باشد که این قطعه زمین برای اداره ما است یا نه و یا در مالکیت فلان اداره است، آبادانی و رونق شهر باید حائز اهمیت باشد.

منبع:مهر

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها