پیشرفت ۷۰ درصدی جاده ترانزیتی ماهیرود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از پیشرفت۷۰ درصدی پروژه احداث محور ترانزیتی ماهیرود به فراه افغانستان خبر داد و گفت: ظرفیت های مرزی افق روشن توسعه استان است.

به گزارش “پیام خاوران “ وحید داعی اظهار داشت : پروژه احداث محور میل ۷۸ یا همان ماهیرود به ولایت فراه افغانستان یکی از پروژه‌های برون مرزی است که بیش از هر کس تجار و صادرکنندگان و همچنین رانندگان ترانزیتی منتظر اتمام آن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان‌کرد: این پروژه به طول ۱۲۰ کیلومتر از پایانه مرزی ماهیرود آغاز و تا مرکز استان فراه افغانستان ادامه می‌یابد.

داعی با اشاره به اینکه تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور همسایه، بهبود کریدورهای ترانزیتی شمال – جنوب، کاهش مشکلات ترافیکی حمل و نقل جاده‌ای و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در شبکه حمل و نقل جاده‌ای از جمله اهداف کلان این پروژه است.

 

بیشتر بخوانید 

۱۲ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک – راور زیربار ترافیک رفت

۱۶۰ کیلومتر از محورهای استان خراسان جنوبی دوبانده می‌شود/تکمیل کریدور بیرجند-قاین از اولویت‌های راه‌و شهرسازی

 

وی با بیان اینکه طول مورد بهره‌برداری از این پروژه تاکنون ۶۴ کیلومتر است، افزود: طول در دست اجرا نیز ۵۷ کیلومتر است و تا کنون ۷۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبار مصوب برای این پروژه مهم در قانون بودجه سال ۹۸ حدود ۷۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: در بودجه سال ۹۹ نیز برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

داعی با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبار ارزی به پروژه احداث محور میل ۷۸ به فراه افغانستان ۵۰۰ هزار یورو بوده است، اظهار کرد: میزان اعتبار ارزی تخصیص داده شده از طرف شورای عالی امنیت ملی به این پروزه نیز دو میلیون یورو بوده است.

بیشتر بخوانید   ۲۷۵ هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی در خراسان جنوبی نهال‌کاری شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل این پروژه ۳,۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

داعی با بیان اینکه در سال ۹۹ برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون ۹۷ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: این پروژه طول ترانزیت کالا به کشور افغانستان را ۴۰۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

منبع:مهر

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها