هزار و ۴۶۴ واحد مسکن اقدام ملی در خراسان جنوبی وارد مرحله اجرا شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی تاکنون هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی وارد فاز اجرا شده است.

به گزارش “پیام خاوران “  وحید داعی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود.

وی افزود: خراسان جنوبی با وجود سهمیه ابلاغی هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، اراضی برای بهره‌مندی سه هزار و ۷۲۷ واحد به مساحت ۳۶ هکتار را تامین کرده و تا دی ماه تعداد هزار و ۲۴۲ واحد دارای قرارداد ساخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز اراضی به میزان ۲۶۰ هکتار برای ساخت هفت هزار و ۵۴۷ واحد تامین شده است.

 

بیشتر بخوانید 

۶۴.۵ کیلومتر از محور بیرجند – قاین دوبانده شد

۴۵ قطعه زمین از اراضی پادگان به شهرداری بیرجند واگذار شد

 

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۴ واحد دارای قرارداد ساخت است و در استان تاکنون هزار و ۴۶۴ واحد وارد فاز اجرا شده است.

داعی گفت: علاوه بر اقدامات اعلام شده در دولت تدبیر و امید، درخصوص ۲۷۴ واحد برای بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد نیز اراضی به صورت رایگان واگذار شده که به میزان حدود ۳.۷ هکتار در سطح استان است.

طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت و مقرر شد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید   دلالان عامل اصلی افزایش قیمت تایر هستند/تعیین قیمت تایر با نظارت سازمان حمایت

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد بیش از ۴۵۳ هزار نفر (۵۹ درصد) در مناطق شهری ساکن هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / ۱۰۱

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها