عامل۴۰ درصدتصادفات درون شهری خراسان جنوبی استفاده از تلفن همراه است

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی یکی از دلایل مهم عدم توجه به جلو در استان که سبب تصادفات می‌شود را استفاده از تلفن همراه دانست.

سرهنگ علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ” پیام خاوران ” اظهار داشت: بیشترین علت تصادفات در حوزه درون شهری در استان عدم رعایت حق تقدم و بعد از آن عدم توجه به جلو بوده است.

وی یکی از دلایل عدم توجه به جلو که بیش از ۴۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده را استفاده از تلفن همراه دانست و گفت: حتی استفاده از هنزفری حین رانندگی تخلف محسوب می‌شود و نباید مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: برخی افراد عقیده دارند اگر پشت چراغ قرمز توقف دارند می‌توانند از تلفن همراه استفاده کنند اما این باور غلطی است مگر در پارکینگ یا محل پارکی پارک کرده باشند مجاز به استفاده از تلفن همراه هستند در غیر این صورت تخلف به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه رانندگان باید حین رانندگی تنها به جلو توجه داشته باشند تصریح کرد: عدم استفاده از راهنما نیز در شهرهای استان به ویژه مرکز استان بسیار زیاد است‌.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی یادآور شد: عدم استفاده از راهنما سبب می‌شود رانندگان جلو یا پشت سر ندانند که ماشین به کدام سمت در حال حرکت است و این نیز خود سبب بروز تصادف می‌شود.‌

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   کویرتایر به عنوان یک واحد موفق،درکشور الگو است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها