پنج انگشت؛ گیاهی برای سلامتی زنان

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه گیاه پنج انگشت در درمان بیماری‌های زنانه کاربرد دارد، گفت: این گیاه در درمان بسیاری از بیماری‌ها که همراه با اختلال در فعالیت سیستم‌های دوپامینی در بدن ایجاد می‌‌شوند موثر است.

به گزارش “پیام خاوران “، محسن پویان گفت: گیاه پنج انگشت که با نام‌های فلفل بری، فلفل، شجره مریم و کف مریم نیز شناخته می‌شود، محرک، مدر و اشتهاآور است.

وی با بیان اینکه میوه، دانه، برگ و گل پنج انگشت در گیاه درمانی کاربرد دارد، افزود: در موارد بزرگ شدن کبد و طحال کاربرد دارد.

 

بیشتر بخوانید

تاجریزی سیاه؛ درمانی برای سردرد و زکام

مشکلات تنفسی و آسم را با گیاه افدرا حل کنید

 

این پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان این اینکه این گیاه با تاثیر بر محور هیپوتالاموس ـ عیپوفیز منجر به افزایش LH  و کاهش FSH شده و اثر خود را اعمال می‌کند، تصریح کرد: این گیاه دارویی، با اتصال روی گیرنده‌های دوپامینی باعث تنظیم ترشح پرولاکتین می‌شود.

پویان ادامه داد: گیاه پنج انگشت از رشد فیبروم در جدار رحم جلوگیری می کند و خطر بروز سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای موارد ناباروری مصرف آن توصیه شده است، اظهار کرد: روزی سه نوبت به صورت دم کرده ۰٫۵ تا یک گرم در نصف لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه آماده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

نکات احتیاطی

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه مصرف بیش از حد این گیاه باعث سرگیجه، سردرد، تهوع و خارش می‌شود، یادآور شد: زنان باردار و افرادی که داروهای واجد بروموکریپتین و دوپامین مصرف می‌کنند،  نباید این گیاه را استفاده کنند.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید   پایان عملیات اجرایی 10 سازه آبخیزداری در شهرستان سرایان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها