از امروز؛ مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد

  • کدخبر: 24445
  • یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹ - ۱۳:۱۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به دریافت دومین محموله واکسن کرونا در خراسان جنوبی ، مرحله دوم واکسیناسیون کرونا از امروز آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران“، کامبیز مهدی زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای جامعه هدف در استان خراسان جنوبی از جمله همکاران حوزه بهداشت و درمان امروز آغاز خواهد شد.

وی افزود: اولویت اول همکارانی هستند که در حوزه درمان حدود ۲۱ روز قبل واکسن مرحله اول را دریافت کردند و این واکسن موجود بود بنابراین واکسن نوبت دوم را هم دریافت می‌کنند و ایمنی آنان کامل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسیناسیون همکاران حوزه درمان ، بهداشت ، فوریت‌های پزشکی و آرامستان‌ها البته افرادی که در کفن و دفن متوفیان فعالیت دارند نیز از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: همچنین جمع محدودی از ایثارگران از امروز واکسینه می‌شوند و واکسن سالمندان مستقر در آسایشگاه‌ها نیز تامین شده است اما با توجه به اینکه باید دستورالعمل خاصی دریافت شود به محض دریافت این دستورالعمل، واکسیناسیون این افراد را هم شروع می‌کنیم.

مهدی زاده ادامه داد: مرحله نخست واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی روز یکشنبه ۲۶ بهمن با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

وی یادآور شد: این تعداد واکسن در چهار بیمارستان استان شامل بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، بیمارستان شهدای قاین و بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس به کادر درمانی تزریق شد.

بیشتر بخوانید   آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۲۵۱ نفر افزایش یافت 

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها