اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه شاخص استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه شاخص استان در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ طرح آرامش بهاری در ۵ بقعه متبرکه سطح یک و شاخص و ۱۵ بقعه سطح ۲ استان برگزار خواهد شد و در فضای مجازی نیز برنامه‌های معنوی هر بقعه متبرکه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در بوذرجمهر قاین و باغ گلشن طبس خیمه‌های معرفت نیز برپا خواهد شد، بیان کرد: همچنین امسال از محل موقوفات مرتبط با بحث درمان و سلامت اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات پزشکی در شهرستان‌های طبس و بیرجند هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرآن در بحث موقوفات استان سهم اندکی دارد، گفت: امسال ۱۰ موقوفه قرآنی جدید در استان به ثبت رسیده است اما هنوز موقوفات قرآنی اندکی در استان وجود دارد و این موضوع اجرای برنامه‌های قرآنی را با مشکل رو به رو می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار و ۸۶۰ موقوفه و ۲۰ هزار و ۶۶۷ رقبه در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر مشاهده می‌شود که بسیاری از افراد موقوفات اولادی را بین خود تقسیم می کنند و بسیاری از موقوفات را به فروش رسانده اند و اوقاف و امور خیریه استان با این موضوع درگیر است و متاسفانه این موضوع به خوبی برای افراد بیان نشده است که وقف قابل فروش و جا به جایی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۱ وقف جدید طی سال جاری در استان به ثبت رسیده است، افزود: این موقوفات با نیات مختلف از جمله کمک به مساجد، مساعدت مزدوجین، عزاداری، امور خیریه و … به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید   مرور زندگی سه رزمنده خراسان جنوبی

وی به طرح شهید سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح ۲ هزار و ۱۴۰ بسته غذایی، ۶۵۰ بسته بهداشتی، ۴۵ دست کفش و لباس، ۳ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک، ۲۳ عدد بخاری و ۹ عدد ویلچر بین نیازمندان در استان توزیع شده است.

بخشی پور با بیان اینکه امسال ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات برای اجرای نیات واقفین خراسان جنوبی هزینه شده است، یادآور شد: طرح تبرکات مهدوی نیز از ۷ اسفند آغاز شده که اجرای این طرح تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و در این طرح بحث توزیع پوشاک، بسته غذایی، بهداشتی و غذای گرم در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۱۷۵ میلیون تومان در این طرح جمع آوری شده است.

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها