تکمیل ظرفیت ۵۰ درصدی تخت های اختصاص داده شده به کرونا در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تکمیل ظرفیت ۵۰ درصدی تخت های اختصاص داده شده به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد دهقانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه شهرستان بیرجند، قاین و فردوس وضعیت خیلی پر خطر و قرمز رنگ را پیدا کردند، سایر شهرستان های استان وضعیت نارنجی رنگ یا پر خطر و شهرستان خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارد که نشان دهنده این است ما به سرعت در حال افزایش موارد مثبت مبتلا به کرونا و همچنین موارد بستری ناشی از بیماری کرونا در سطح بیمارستان های استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد تخت‌هایی که برای کرونا در سطح استان آماده شده در عرض حدود یکی دو هفته به طور کامل پر شده افزود: یک روند صعودی بسیار سریعی را در سطح استان شاهدیم که در صورت تداوم، تخت‌های ما در فاصله زمانی بسیار کوتاهی پر خواهد شد و مشکلات زیادی را برای حوزه درمان در ارائه خدمات ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس رنگ بندی و وضعیت مخاطره جدید شهرستان‌ها، الزامی است که همه دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای مفاد دستور العمل محدودیت هوشمند مصوبه ستاد ملی اقدام کنند. بر آن اساس محدودیت های لازم اعمال شود تا با همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، بتوانیم از اوج گیری بیشتر پیک چهارم در سطح استان پیشگیری و هر چه سریع تر این پیک را بشکنیم تا آسیب بیشتری به مردم وارد نشود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   64 تن انواع مواد مخدر و روانگردان در بیرجند امحا شد + تصاویر

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها