نان کرونا در تنور عادی انگاری ها/ چراغ عمر ۷۸۴ نفراز مردم استان خراسان جنوبی خاموش شد

خطر ویروس کرونا از آنچه که فکرش را می کنیم به ما نزدیک تر است. این ویروس منتظر لحظه ای غفلت است تا بتواند بر  تعداد ِ افراد بستری در بیمارستان ها بیفزاید.

به گزارش ” پیام خاوران “، عده ای با عادی انگاری را هرا برای جولان کرونا باز کرده اند وحال با قرمزشدن نقشه ایران وبرخی شهرهای خراسان جنوبی در هفتمین روز از محدودیت های کرونایی هستیم.کرونا این روزها در خراسان جنوبی می‌تازد و مردم هم همچنان بی خیال پروتکل‌های بهداشتی هستند.

۱۴ ماهی است که هنوز سریال کرونا مهمان کشور و استان خراسان جنوبی است اما شرایط این مهمان ناخوانده با روزهای ابتدایی که هنوز تازه وارد بود خیلی فرق کرده و این ویروس تاج دار وحشی‌تر و تهاجمی‌تر شده است.

 شناسایی ۱۲۷ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی خراسان جنوبی با تاکید بررعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می گوید: درشبانه روز گذشته ، ۱۲۷ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده با بیان اینکه در شبانه روز گذشتهاز ۳۵۲ آزمایش انجام شده در استان ۱۲۷ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد، بیان می دارد: از ۱۲۷ مبتلای جدید به کرونا، ۲۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۰۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

وی می افزاید: از این تعداد ۵۶ بیمار مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۵ بیمار طبس ، شهرستان‌های درمیان و فردوس هر کدام ۱۰ نفر ، شهرستان‌های سرایان، قاین و زیرکوه هر کدام ۸ نفر، بشرویه ۶ نفر، سربیشه ۴ نفر ، یک نفر مربوط به شهرستان خوسف و یک نفر نیز مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی خراسان جنوبی می گوید: هم اکنون ۲۵۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۲۴ نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

بیشتر بخوانید   ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان در خراسان جنوبی تمدید شد

وی بیان می دارد: ۲۶ بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی ۶ نفر وخیم است.

مهدی زاده با اشاره به فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان در شبانه روز گذشته اظهار می دارد: با فوت این دو نفر، تعداد کل فوت شدگان کرونا در خراسان جنوبی به ۷۸۴ نفر رسید.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها