خسارت ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومانی خشکسالی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع خسارت وارده به بخش کشاورزی خراسان جنوبی در مرحله اول خشکسالی ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان از واردکنندگان اقلام علوفه ای حمایت می کند.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا قوسی صبح امروزدر نشست خبری آنلاین با موضوع بحث خشکسالی و تاثیر آن بر حوزه دام استان، اظهار داشت: امسال خراسان جنوبی تحت تاثیر خشکسالی شدید است و برای حمایت از دامداران با توجه به ظرفیت اشتغال آن تمام تلاش خود را گذاشته ایم تا از این صنعت در استان حمایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نشستی ویژه با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر ایران، گفت: در همین راستا برای حمایت از دامداران مقرر شد در مرحله نخست ۶ هزار تن جو و ۶ هزار تن ذرت در اختیار استان قرار داده شود و براساس شاخص ها در بین شهرستان های مختلف توزیع شود.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد محدودیت صادرات دام از خراسان جنوبی به سایر استان‌ها رفع شود و خوشبختانه اکنون این محدویت ها برداشته شده است.

قوسی با اشاره به اینکه پیشنهادی برای وزیر جهاد کشاورزی در زمینه خرید دام مازاد توسط شرکت پشتیبانی و استمهال تسهیلات دامداران استان و تأمین نقدینگی تهیه می شود، افزود: در جلسه ای با رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز مقرر شد که ۱۳۰۰ تن نهاده دامی به استان اختصاص یابد و به تدریج این سهمیه تا ۱۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین مصوب شد برای تأمین نقدینگی اتحادیه ها و تشکلهای عشایری جهت خرید علوفه مورد نیاز، تسهیلات قرض الحسنه با دوره بازپرداخت حداقل یکساله و پنج ساله پرداخت شود.

بیشتر بخوانید   خدمات نوین بانک صادرات ایران به خانواده بزرگ کسب‌ وکارهای اینترنتی

وی در ادامه مطرح کرد: وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در زمینه اعطای تسهیلات کم‌بهره و اعتبارات بلاعوض به بهره برداران بخش کشاورزی برای جبران خسارت های خشکسالی،نامه ای به وزیر کشور نوشته اند که آن را پیگیری می کنیم.

قوسی با اشاره به اینکه در سه ماه پایان سال ۹۸ حدأکثر میزان کنستانتره مصرفی دام های استان چهار هزار و ۵۰۰ تن بوده است، تصریح کرد: اما در سه ماه سال ۹۹ به حدود ۹ هزار تن و در فروردین امسال به ۱۴ هزار تن رسیده است.

جدیدترین خبرهای استان و کشور را در کانال تلگرامی پیام خاروان دنبال کنید (کلیک کنید)

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی مجموع خسارت وارده به بخش کشاورزی در مرحله اول خشکسالی را ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: هر چه روند خشکسالی در استان ادامه یابد خسارت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی در پایان از حمایت همه جانبه سازمان جهاد کشاورزی استان از واردکنندگان اقلام علوفه ای خبر داد و افزود: اگر تشکل‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بخواهند علوفه وارد کنند، از آنان حمایت می‌کنیم بنابراین افراد واجد شرایط می توانند  به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند.

منبع: شبستان

پایان پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها